skrutteluttan74 skrev 2009-11-12 23:22:05 följande:
Jodu,de kan man undra,herregu dom är ju ständigt uppkopplade som en annan...
Men jag har vart me om de förr,att dom sagt att dom ringt ,men jag vet att min mobil vart på...ja de är skruvat.
Lika med oroped läkarn som skulle ringa 2 november & har inte ringt än,blir så
jä*%&#¤vla förbannad på dom ,det är som att dom tänker så här :
"Ja men ni är ju ändå sjuka & ha inge annat för er än att vänta"...
Nä,säkert inte ,men ibland känns det som så
Ännu har bara armen börjat ömma "lite granna"...*peppar,peppar*,inget mer ännu i vart fall..jo armen har svällt upp ,över armen alltså ,men de är ju vanligt,så de räknar jag inte...
I morrn kommer Angelica & goa familjen förbi,då dom har vägarna förbi på E4:an ...
Ja alltså "mammasknoddar"...Ska bli så skoj,var någon vecka sedan nu vi sågs, ja närmare bestämt då hon hjälpte mej RYMMA från Lassa då....hehe...
Jag har som funderat på en sak...I denna stad har dom inte så mycket koll,så tänk om jag blir inlagd igen...undra om dom då frågar om jag vart på "permis"...?hahah,,,
Då min mamma levde och (nätt & jämt) ,då hon var döds sjuk,bara någon vecka innan hon dog, så kom hon från sjukhuset i Umeå & skulle "mellan landa" innan hon åkte hem...Då kommer läkarn & säger :
"Ja ha så Birgitta har kommit från permision nu".-..
Och då hade inte mamma legat i Skellefteå sedan december & detta var i slutet av feberuari...I UMEÅ hade hon legat & inte i stan...
Idiot läkare finns det gott om här...tro mej...Men även bra så klart
Läkare och telefontider kan man bli fullständigt galen på! Det är mer vanligt att de missar tiden är råkar pricka den vilket var ännu mer frustrerande när man jobbade och kanske tagit lite ledigt.
Men det är precis som du säger. De "heliga" vi alla ska anpassa oss och vara hur flexibla som helst till 110%.
Den läkare jag har nu är raka motsatsen, vilket kändes rätt konstigt i början. Den gången med fel nr. är den enda han inte ringt inom tiden. Nu sist var det t.o.m jag inte hade tid, på den bokade tiden utan fick be honom ringa senare. Och det var helt ok. Kändes fortfarande rätt märkligt.