V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16
Slänger mig över och glider in på rygg
Slänger mig över och glider in på rygg
malvas mam: Det kommer att gå bra.. men som sagt räkna inte med någon skola den dagen hon går igenom tillräckligt.
Vi ska in för magnetröntgen ikväll men av en helt annan anledning. Det är lillasyster som ska göra den av Hjärnan dom ska se om hon har någon avvikelse. Men hon måste sova under sin då hon är så liten (4år) hur får man en sån liten att ligga helt stilla???
Kramar till Er
Vi ska skrivas in ikväll mellan 21-21:30 kul tid för en 4-åring.. Sedan vet jag inte mer.. tror att hon får något att sova på så att säga.. Dom pratade om sövning sist men eftersom att hon blev så dåligt sist dom sövde henne så försöker dom nog undvika det . (hon tappade syresättningen och fick ligga med full syrgas en hel natt) ingen vet varför.. Jo så nu ska dom ju utreda henne då för komosomfel med mera läkaren pratade något om downs men jag vet inte. hon är ju som en vanlig unge annars bara lite sen i språk och utveckling. Och så tycker läkaren att hon är intryckt i mellanpartiet av ansiktet det villsäga Näsan är lite efter resten av ansiktsutvecklingen..
Så nu kommer en fråga till dig..hoppas det är okej.. kan man ha downs i olika ja vad ska man säga svårighetsgrad?
Oj vad ot det blev för Er andra men men
Har du msn finns jag där som vikgust@hotmail.com
Jaha så då ska D också ta vaccinet då.. Här gör dom det i skolan och dom små barnen på bvc.. vi har dock inte fått någon information om det ännu
Och Lia gjorde ingen magnetröntgen idag som vi trodde utan ett "vanligt" sömn test.. Vilket vi inte fått svar på ännu
för barn över 2 år ska det vara klart iallafall vad jag hört..
Maddisen80: Ja du det vet vi inte.. Men jag kan tänka mig att dom ska utreda det här med sömnen först innan dom söver henne då hon blev så dålig sist och inte syresatte sig så hon fick ligga en natt på uppvaket med full syrgas.. dom skulle visst kolla sömnapne eller nått..
Fick ingenvidare information men det är ju dagens sjukvård i ett nötskal
Så nu är det bara att vänta och se
Skånskan: Nej det ska inte vara farligt att ta colifoam på långsikt min tjej har använt det i snart ett års tid och först var det varje dag morgon och kväll sedan trappade vi ner till varje kväll och nu är vi nere på varannan dag vilket läkare tycker är en väldigt låg dos. men hon kan inte vara utan den..
Daniella har även fått att hon har förtur på vaccinet men dom vet inte om hon får ta det på skolan eller måste ta det på lassarettet så dom kan övervaka henne..
Fabi: Jag har en tjej som är 8 år och hon fick ulcerös kolit förra sommaren.. Kraftiga diarrer med blod och slem samt nattliga kräkningar är en väldigt kort summering av vårt händelseförlopp
Tänke på en sak Ni har inte testat honom för Gluten?? Känner igen symptomen då min pappa och syster dotter har det..
Malvas mam: KLART VI HÅLLER TUMMARNA.. vill veta hur det gick..
Själva väntar vi på svar på calcproktetinprovet (stavas det så??)
Vi har fått svar på calprotectinprovet.. Och Enligt läkaren så var det MYCKET BRA det var ett lågt infetionsvärde så hon var jätte nöjd med resultatet.. Då Daniella låg på över 10000 när dom tog första provet (då hon gått ner 10/kg samt inte behöll något och låg med dropp.. så var dom här låga värdena jätte bra.. så hon svarar jätte bra på sin medicinering känns så skönt..
Så nu äntligen kan jag släppa tankarna på att få tarmen bortopererad.Vilket det var tal om sist om hon inte blev bättre..
malvas mam.. nä vad tråkigt att det gick så illa att hon bröt den..
Vi har också fått kallelse till vaccination och det sker nästa vecka
Svea11: Daniella äter Imurel (azatioprin) salofalk samt colifoam
Daniella fick Salazopyrin som första medicin och då fick hon även folsyre tillskott Rocatrol har jag för mig att dom hette.. men tyvärr så kunde hon inte svälja tabletterna så fick byta till pentasa men numera är det salofalk granulat som gäller..
Daniella klagar över att hon har ont i mellan brösten kan tänka mig att det är magmunnen som spökar på henne.. Är det någon här som har problem med?
Hon säger att det gör ont men det är ju inte lätt att beskriva känslan eller om hon överhuvudtaget har ont. Hon är 8 år och har svårt att uttrycka sig därför tänkte jag kolla här..
Kan det vara magsyra som läcker??
tyckte linnea att den gjorde ont? Har en här hemma som redan nu går och skruvar på sig pga sprutan men visst måste man kunna emla innan??
håller med föregående talare här kommer en länk du kika lite på
Kram
www.vardguiden.se/Sa-funkar-det/Lagar--rattigheter/Vardgaranti/
Har fått svar på blodproverna och dom var BRA.. Dom två senaste gångerna har proverna varit BRA så det tog bara över ett år innan allt lade sig hon har hela tiden innan haft infektionsvärde.. Hon fick ju diagnosen sommaren -08..
Känns så skönt att äntligen kunna slappna av lite för ett tag pratade dom ju om att ta bort delar av tarmen men det är inte aktuellt i nuläget..
Malvas mam:: När ska linnea ta andra dosen av vaccinet?? Vet du om dom tar i samma arm som första dosen??
Hoppas allt är bra med ER
Kram
malvas mam skrev 2009-10-28 10:16:21 följande:
På tal om Vaccin här där jag bor har dom förstört 3600 vaccin vilket skulle getts till lika många människor.. Varför jo för att kylen dom förvarades i på något sätt hade gått sönder. alltså hur kan sånt hända det låter ju lite otroligt..
Jag ska vaccinera mig för barnens skull men det blir nog inte änn på två tre veckor för här är dom bara igång med riskgrupperna ännu
Någon som får ont i magen när dom har idrottat/sportat