• Dreamy88

Är så rädd - stor bebis:(

Jag har åkt på havandeskaps förgiftning och dom har försökt sätta igång mig.
    Så låg inne 3 nätter förra veckan, provade gel 3 ggr. Det hjälpte, men inte tillräckligt mycket. Så kunde inte få dropp och fick bara pinvärkar.

Åkte tillbaks idag för jag hade tid för ul.
    Fick då reda på att bebis nästan väger 5kg redan!!!
    Jag har visserligen gått 4 dagar över tiden, men ändå!!

Bebisen mår bra och får näring och allt det där iaf, så det är ju super..
    Men nu vill dom inte låta mig gå mycket längre pga bebisens storlek.
    Så på torsdag ska jag tillbaks, då ska dom försöka ta mitt vatten..
    Jag är super nervös. Ungen hinner ju växa lite mer tills dess med ju!!:(

Någon som har erfarenhet av att föda stora barn?? BRA erfarenheter, som kan lugna mig lite. För jag är helt knäckt alltså!

• Svar på tråden Är så rädd - stor bebis:(
  • elvinaOstefan

ja du TS.. dom sa till mig att enligt deras uträkningar genom ul så skulle min son väga mellan 4,5 och 5kilo till förlossningen. Gick över 13dagar innan jag blev igångsatt (gissa om jag nojja mig och trodde barnet skulle väga 5-6kilo och fastna påvägen ut). När han väl var ute visade det sig vara en normalstor 3 430g

Men jag har även en bror vars fru födde en son på 5480g! allt gick super bra, inte ens ens ett stygn behövdes! Har andra vänner som fött barn mellan 4-5kilo och ingen av dom har haft några komplikationer. Så det ska nog gå lika bra för dig :)

• Dreamy88

Tack ska ni ha snälla ni :)

• Moa38

en gammal vän till mig beräknades få en stor bebis på över 5 kg och hon köpte större kläder, vagn etc. ut kommer en liten flicka på 2.7 kg. hela graviditeten och de UL hon gick på, hur kunde dom missa detta?? det undrar jag

En annan tjejkompis skulle ocå få en bebis på 5,5 kg men hon vägde "bara" 4400 när hon föddes. Alla hennes 3 barn har vägt från 4,4 och upp till 5. Gått hur bra som helst alla gångerna
    Så allt är en uppskattning.

Mitt tredje barn beräknades väga mkt han med men vägde strax över 4 kg.
    Alla förlossningarna gick perfekt för oss och ingen blev sydd!!
    Lycka till

• vi och pyret

Hej,
    Min son vägde 4,5 kg och hade stort huvud=) Det gick jättebra. Jag syddes med två stygn (ett stygn på varje ställe ), vilket inte är något att tala om.
    Födde i gynläge, vilket fungerade för mig. Barnmorskan hade ju då också väldigt bra koll och kunde guida mig när jag fick krysta och inte med tanke på att spricka.
    Lycka till!

• Dreamy88
    Moa38 skrev 2009-08-25 16:44:11 följande:
    en gammal vän till mig beräknades få en stor bebis på över 5 kg och hon köpte större kläder, vagn etc. ut kommer en liten flicka på 2.7 kg. hela graviditeten och de UL hon gick på, hur kunde dom missa detta?? det undrar jagEn annan tjejkompis skulle ocå få en bebis på 5,5 kg men hon vägde "bara" 4400 när hon föddes. Alla hennes 3 barn har vägt från 4,4 och upp till 5. Gått hur bra som helst alla gångernaSå allt är en uppskattning.Mitt tredje barn beräknades väga mkt han med men vägde strax över 4 kg.Alla förlossningarna gick perfekt för oss och ingen blev sydd!!Lycka till
    TACK! Hehe.. Känns inte lite bra när du skriver så. Så många barn och att det gått så bra varje gång. Känns jätte upp piggande för mig just nu! Så tack :)
  • Dreamy88

vi och pyret skrev 2009-08-25 16:46:30 följande:

Hej, Min son vägde 4,5 kg och hade stort huvud=) Det gick jättebra. Jag syddes med två stygn (ett stygn på varje ställe ), vilket inte är något att tala om. Födde i gynläge, vilket fungerade för mig. Barnmorskan hade ju då också väldigt bra koll och kunde guida mig när jag fick krysta och inte med tanke på att spricka. Lycka till!
    Nej. Två stygn är ju faktiskt nära på ingenting det:) Det kan tom jag gå med på! Hehe.. Ja, för jag tänkte mig andra ställningar först. Men nu är jag rädd för att spricka så då måste ju den ställningen vara bäst, i och med som du säger - att barnmorskan har bättre koll då! Tack tack :)
  • Beckah82

En femkilos har jag aldrig fött men min senaste vägde 4680 och det gick kanonbra! 4 minuters krystvärkar och allt som allt 2 timmar

Den jag väntar nu kommer däremot antagligen ha en födelsevikt som börjar på en femma om jag går tiden ut (14 dagar till) vi får se. jag är inte det minsta oroad iallafall

Lycka till TS.

♥ Victor 9808, Alvin 0707, Hoppsan BF 0909 ♥ beckahbitch.blogg.se
  • Smilla75

Jag har haft HF varje gång och därför gjort många UL. De har slagit helt fel. Barnen har beräknats vara 20-30 % större än normalt vilket gjort mig livrädd. Den största vägde dock bara 3860 (10 dagar tidigt född) så det stämde ju inte. Han kom dock i vidöppen hjässbjudning, vilket motsvarar ett synnerligen stort barn, och hade superstort huvud. Tufft jobb att krysta men det gick bra och jag behövde inte sys.

• valkyria83

Det är lättare att föda ut stora barn för dom hjälper oftast till mer:)

• Dreamy88

Ja vi får se.. I morgon gäller det - förhoppningsvis.
    Trodde ju det sist när jag fick gel också. Men det gav som sagt MEST bara pinvärkar, även om jag öppnade mig mer och så.
    MEn nu vill dom ju inte ge mer gel. Så har jag öppnat mig mer, var öppen 2,5 cm sist bara, så sätter dom väl dropp. Annars tar dom hål på hinnorna:)

Svar på tråden Är så rädd - stor bebis:(