Inlägg från: Mialid |Visa alla inlägg
  • Mialid

Vi som förlorat våra älskade små i acrani/rmb del 6

Tjej84: Ja, man kan väl säga att magen känns redo att sprängas snart. Min mage står rakt ut och är väldigt "spetsig". Det gör att man går in i saker med magen med jämna mellanrum. I övrigt mår jag ganska bra nu. Jag har ingen foglossning, bara lite ont i ryggen om jag står eller går mycket.

Imorgon är det ett år sedan vi gjorde ultraljudet där Nils skador upptäcktes. Det känns helt overkligt att det har gått ett år. Jag har varit ledsen och ur form hela dagen idag,

• Mialid

Är det någon som vet om Campari har fått sin lille pojke? Annars har hon ju gått över tiden nästan två veckor nu...

Pollys mamma: Välkommen hit, (även om jag skulle önska att man slapp hälsa fler välkomna till den här tråden). Jag förstår hur ni mår nu och hur overkligt och orättvist allt känns just nu. På torsdag är det 1 år sedan vår lilla ängel Nils föddes. Jag kan erkänna att det känns precis lika overkligt och orättvist idag som det gjorde för ett år sedan, jag tror inte att någon som inte varit i samma situation kan sätta sig in i hur stor sorg man kan känna över ett barn som man "bara" har haft i magen.

• Mialid

Ström: Efter första ultraljudet i vecka 12 var jag lite lugnare, men jag kunde inte ta till mig graviditeten helt och hållet förrän jag hade varit på RUL. Det var först då jag faktiskt vågade hoppas att allt skulle gå bra. Vi tog reda på att det var en flicka för jag kände att om det var en pojke så hade jag behövt hjälp att bearbeta det, eftersom vi hade förlorat Nils.

• Mialid

Campari: Åh vad jobbigt att gå över så länge och bara vänta på att bebisen ska komma. 12 dagar måste kännas som en evighet. Men som jag skrev tidigare har jag för mig att de sätter igång förlossningen efter 2 veckor så då borde de väl ge dig det. Hoppas verkligen att du får din lille bebis i helgen!

Morgondagen kommer att vara väldigt jobbig! Jag hoppas att den går snabbt.

• Mialid

Pollys mamma: Jag beklagar igen det som hänt!

Årsdagen var mycket märklig. Jag hade nämligen molande värk i magen hela dagen och det kändes konstigt att vara så medveten om att jag väntar ett nytt barn samtidigt som jag sörjde Nils. Vi var vid minneslunden och i övrigt tog vi lugnt. Jag upptäckte att jag faktiskt kan tänka på hur Nils såg ut när han föddes och känna "glädje" (vet inte hur jag ska beskriva) att jag har fått hålla i honom och fått krama min lille son.

• Mialid

Grattis Campari! Vad underbart att ni fått er lille son - blir riktigt avundsjuk
    Vi har nio dagar kvar till beräknat datum och jag har lite känningar ibland, men det verkar inte vara på gång riktigt än. Jag hoppas verkligen att jag ska slippa gå över tiden för det känns som om jag har varit gravid hur länge som helst eftersom det var så tätt mellan mina graviditeter.

• Mialid

Nu är det sex dagar kvar, och jag har bara känt av lite förvärkar. Jag vill verkligen att det ska ta slut nu, för jag har drömt så många nätter att något händer med barnet. Det börjar kännas lite oroligt att något ska gå fel så här på slutet, som tur är bebisen väldigt rörlig så jag vet att hon verkar ha det bra.

Jag har en blogg som ni gärna får gå in och kika i om ni vill: www.mialid.blogg.se

• Mialid

Jag är tycker att det är lite obehagligt med vaccinet, eftersom det är så nytt. Men jag tycker ändå att de flesta läkare rekommenderar det och det borde man kunna lita på. Jag kommer nog att vaccinera mig och det är inte för min egen skull utan för barnens. Det skulle vara så hemskt om jag fick det och smittade Tilda eller den nyfödda bebisen (som jag hoppas kommer snart). Tilda får alltid lite problem med andning och mycket hosta när hon är förkyld och det är väl även en risk med svininfluensan om jag förstått det rätt.

• Mialid

Jo då, jag hade BF idag, men ingen bebis. Jag var så inställd på att det skulle bli tidigare så det känns redan som jag gått på övertid. Jag har för mig att det ska vara ärftligt och både min mamma och svärmor fick barn några dagar innan BF. Så vi fortsätter att vänta. Jag försöker verkligen att tänka som så att de är de sista dagarna som Tilda kan få all uppmärksamhet och att jag ska njuta av det. Men det är lite svårt när man har en enorm mage som är i vägen, jag kan inte direkt röja loss på lekplatsen med henne.

Idag kommer det att bli långt när jag skriver, så ni får stå ut. Jag skrev tidigare om min oro att något ska hända så här i slutskedet av graviditeten och igår blev jag påmind om att det faktiskt händer hemska saker med bebisar hela tiden. På Tildas dagis var det en annan tjej som fick en lillasyster för några veckor sedan. De åkte in till läkare en vecka efter att bebisen hade fötts för att hon inte åt bra. De blev akut skickade till ett annat sjukhus. Nu har de spenderat de senaste veckorna på Drottning Silvias barnsjukhus i Stockholm. Bebisen har tre hjärtfel som gör att de inte kan operara och de räknar väl inte med att hon ska överleva. Så fruktansvärt hemskt!! Samtidigt som jag lider med föräldrarna vaknar mina egna minnen, tankar och oro. Jag hoppas att bebisen vill komma snart så att man kan få svart på vit att allt är bra. Jag ska till BM på torsdag och då kommer jag fråga om en hinnsvepning, har hört att det ska göra väldigt ont men att det samtidigt kan få igång förlossningen.

Ström: Hoppas att allt går bra! Ni får väl komma in och göra extra undersökningar hoppas jag.

• Mialid

Sörjer: Tilda är född med planerat kejsarsnitt (10 dagar innan BF) eftersom hon låg i säte. Därför vet jag inte när hon skulle ha kommit om det hade blivit vanligt förlossning.
    Oj, var orolig jag skulle bli om de inte hittade hjärtljuden. Jag har lite ångest varenda gång de ska lyssna, även om jag känt sparkar innan. Skönt att hon hittade dem till slut i alla fall.

Campari: Stackars Sam har väl inte fått kolik? Vad jobbigt med mjölkstockning, jag slapp det sist som tur var men en kompis har haft det och hon hade fruktansvärt ont. Hoppas att du blir bättre snart!

Idag är det alltså BF+1 och fortfarande ingen känning av att bebisen vill komma.

• Mialid
    Ström skrev 2009-10-28 21:49:58 följande:
    .Pratade med Mialid igår genom gästboken. Då hade ingen bebis kommit och inte så mycket till värkar heller...men det kanske kommit igång med raketfart. Vem vet?...
    Nu har vår lilla Ebba fötts. Värkarna började i tisdagskväll och satte riktig fart vid 13-tiden igår. Vi åkte in till BB vid kl 17 för då hade jag 3 värkar under 8-9 minuter. Men när vi kom in var jag bara öppen 1 cm. Jag fick i alla fall stanna för jag hade så täta värkar och värre blev det. Under 30 minuter öppnade jag mig 3 cm och då hade jag värkar konstant och det fanns inte chans att återhämta sig. Jag hade tänkt föda utan bedövning, men när det var som värst skrek jag efter ryggbedövning och den var himmelsk när jag fick den. Efter 7 timmar på BB föddes Ebba 00.23 i natt. Allt gick bra och vi åkte hem vid lunch idag. Tilda kallar Ebba för bäsen (bäbisen) så gulligt och jag är så lycklig just nu!
  • Mialid

Ström: Vad skönt att allt såg bra ut på ultraljudet!!

Vi försöker anpassa oss till livet som tvåbarnsföräldrar. Hittills går det riktigt bra, Tilda är väldigt intresserad av lillasyster men visst börjar vissa tendenser till lite svartsjuka synas. Hon vill bli buren oftare osv. Jag har lite jobbigt eftersom mjölken har runnit till så fort att det känns som om brösten ska sprängas och mina bröstvårtor är lite såriga och väldigt ömma. Det gör att humöret inte är på topp!

• Mialid

Hej! Det var ett litet tag sedan jag var här inne, men tiden räcker inte till just nu. Ebba är redan tre veckor och det är otroligt hur fort tiden går. Tilda är så otroligt gullig mot sin lillasyster, jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser dem.

Sörjer: Hoppas att du snart får träffa din bebis!

Hur går det med alla andra graviditeter här inne? Tänk vad fantastiskt att vi är så många som ska få syskon till våra änglar vid så närliggande tid.

Jag tror att jag tidigare skrev om en familj på Tildas dagis vars nyfödda flicka hade tre hjärtfel. Nu har jag fått reda på att ytterligare en familj som har fått barn nu i höst har en sjuk bebis. Den lilla flickan har en tumör på levern. Jag lider så med de familjerna. Det är flera mammor på dagiset som väntar barn till våren och vi får väl hoppas att Ebba och bebisarna som kommer efter henne får vara friska.

• Mialid

sörjer: Har du provat en TNS apparat. Jag använde inte den när jag hade värkar eftersom mina värkar inte satt i ryggen utan i magen och ljumskarna, men jag har använt en TNS-apparat när jag haft vanligt ryggont och tycker att det hjälper. Annars kan jag rekommendera att duscha varmt och vagga eller rulla med höfterna under värkarna.

Svar på tråden Vi som förlorat våra älskade små i acrani/rmb del 6