Jo då, jag hade BF idag, men ingen bebis. Jag var så inställd på att det skulle bli tidigare så det känns redan som jag gått på övertid. Jag har för mig att det ska vara ärftligt och både min mamma och svärmor fick barn några dagar innan BF. Så vi fortsätter att vänta. Jag försöker verkligen att tänka som så att de är de sista dagarna som Tilda kan få all uppmärksamhet och att jag ska njuta av det. Men det är lite svårt när man har en enorm mage som är i vägen, jag kan inte direkt röja loss på lekplatsen med henne.
Idag kommer det att bli långt när jag skriver, så ni får stå ut. Jag skrev tidigare om min oro att något ska hända så här i slutskedet av graviditeten och igår blev jag påmind om att det faktiskt händer hemska saker med bebisar hela tiden. På Tildas dagis var det en annan tjej som fick en lillasyster för några veckor sedan. De åkte in till läkare en vecka efter att bebisen hade fötts för att hon inte åt bra. De blev akut skickade till ett annat sjukhus. Nu har de spenderat de senaste veckorna på Drottning Silvias barnsjukhus i Stockholm. Bebisen har tre hjärtfel som gör att de inte kan operara och de räknar väl inte med att hon ska överleva. Så fruktansvärt hemskt!! Samtidigt som jag lider med föräldrarna vaknar mina egna minnen, tankar och oro. Jag hoppas att bebisen vill komma snart så att man kan få svart på vit att allt är bra. Jag ska till BM på torsdag och då kommer jag fråga om en hinnsvepning, har hört att det ska göra väldigt ont men att det samtidigt kan få igång förlossningen.
Ström: Hoppas att allt går bra! Ni får väl komma in och göra extra undersökningar hoppas jag.