• Lappen

Träff västerbotten för prematurbarn...?

finns det ingen träff i västerbotten för prematur barn? det skulle varigt roligt att fara på ett sånt...

• Svar på tråden Träff västerbotten för prematurbarn...?
  • Bamsefarmor

Hejsan:)
    Kan vi inte ordna en träff? Jag bor visserligen "på gränsen" mer in i Norrbotten men vi fick tillbringa delar av vår neonatal-vistelse i Umeå på barn4, och lärde där känna flera föräldrar från västerbotten. Det skulle verkligen vara roligt om det gick att dra ihop ett gäng...prata om tiden på neo och tiden efter osv...

• Lappen

ja det skulle man så man fick träfa andra och så prata bara....

• Umetjejen79

Jag har en pojke på 1,5 år vi var på Barn4 10 veckor. Vi bor i Umeå.

• Lappen

jag har en tjej på 11 månader som kom i vecka 32+4 efter vatten avgång en vecka före....Bor i sorsele och var på barn 4 i umeå i två veckor...

• EEJ

Hej, jag har en lite flicka på 3 månader som kom i v 31+6 pga preklampsi. Vi klarade oss med 1 vecka på barn 4 Umeå, sen "hem" till Skellefteå lasarett i 3 veckor. Hon vägde 1550 och var 40cm

• freakymee

Hej

Jag kikar oxå in här.
    Fick min dotter den 9 mars hon föddes v 36+0 med snitt för att jag fick havandeskapss förgiftning. Hon var tillväxthämmad när hon kom så hon var väldigt liten. 1818g och 43cm

Jag bor äver jag i Sorsele ( men jag vet inte vem du är LAPPEN)
    Är från skellefteå å pga komplicationer så bodde jag där de sista 6 veckorna av grav. Så hon föddes på ske.å BB. Annars hade jag blivit inlagd innan i umeå/lycksele.Vi låg inne i 3 veckor .

Vore kul å träffa nån som varit med om samma. För de mammor och barn jag träffar nu förstår inte riktigt. Det e ju mkt jobb fortfarane med vikt m.m.
    Men det man ofta får höra är *oj vad söt å liten hon är* Jag vill hon ska bli stor !

• Umetjejen79

freakymee: Jag känner igen det där. Jag kommer ihåg att jag var inne i en affär och kassörskan tyckte han var liten och sa att han måste ju vara nyfödd, jag snäste väl att han var 3 månader till svar. Jag tyckte ju han blivit "stor".

• Bamsefarmor

Sorselemammor! Jag bor i Arjeplog, och det skulle ju vara super om vi kunde träffas! Det är ju inte så långt mellan oss;) Vi kan ju lätt träffas ofta om vi skulle vilja...
    Jag har en kille som föddes i v.28 (han vägde 1240 gr) , pga moderkaksavlossning, (han vägde 1240 gr) och vi fick göra en lång och omtumlande resa som av och till kommer upp till ytan fast jag trott att jag kommit över alla upplevelser. Vi fick vara först 1 vecka i Sunderbyn, sen 3 veckor i Umeå och sen åter en massa veckor i Sunderbyn... Vi har nu kommit en bit på vägen och han fyller snart 2 år:) Vägen hit har verkligen inte varit spikrak, det är en ständig kamp med längd och viktkurvor, infektionskänslighet och en del annat...

Jag har verkligen önskat att kunna träffa andra som varit med om samma/liknande och hoppas nu att det kan bli verklighet! Ska vi träffas?

• Lappen
    Bamsefarmor skrev 2009-08-24 19:58:11 följande:
    Sorselemammor! Jag bor i Arjeplog, och det skulle ju vara super om vi kunde träffas! Det är ju inte så långt mellan oss;) Vi kan ju lätt träffas ofta om vi skulle vilja...Jag har en kille som föddes i v.28 (han vägde 1240 gr) , pga moderkaksavlossning, (han vägde 1240 gr) och vi fick göra en lång och omtumlande resa som av och till kommer upp till ytan fast jag trott att jag kommit över alla upplevelser. Vi fick vara först 1 vecka i Sunderbyn, sen 3 veckor i Umeå och sen åter en massa veckor i Sunderbyn... Vi har nu kommit en bit på vägen och han fyller snart 2 år:) Vägen hit har verkligen inte varit spikrak, det är en ständig kamp med längd och viktkurvor, infektionskänslighet och en del annat... Jag har verkligen önskat att kunna träffa andra som varit med om samma/liknande och hoppas nu att det kan bli verklighet! Ska vi träffas?
    kan vi ju göra känner en till som fick för tidigt som bor i sorsele, hon fick inte så för tidigt men kan ju höra med hon..bestäm barna när och så kan vi höra med alla andra...

vad tycker du freakymee?
  • freakymee

Hej vargmamma :) Kul att det är nån mer här i inlandet ( jag vet ju tom vart a-plog ligger) spelar innebandy med dom :)

Jag e lätt på om vi bestämmer för å träffas å snacka lite :)
    Bara nån tar tag i det :D

Svar på tråden Träff västerbotten för prematurbarn...?