Slangad bil. Har ni några tips?
Nu hör jag moppar här ute. Ska ut och kolla.
Nu hör jag moppar här ute. Ska ut och kolla.
Det var lugnt ute nu med.
Nu är det dags för sista turen runt parkeringen. Det är bäcksvart ute och det borde passa en tjuv som handsken.
Okej. Nu har jag varit bortrest och vår SAAB 900 har stått på parkeringen i 10 dygn. Fick ringa hyresvärden innan för man får bara stå 6 dygn i sträck.
Eftersom att jag inte fick i spiralen, jag köpte på Biltema strax efter tipsen jag fick, så har bilen stått lättillgänglig för slangning. Men innan jag reste så lyckades jag få en parkering intill gården, mycket väl synlig, med tanklocket riktat in mot gården. Det hjälpte.
Synd att det bara finns ett fåtal sådana mirakelplatser på parkeringen.
Jag måste nu komma på hur man får i den där spiralen. Ska man skruva förbi det inre locket som skyddar för damm och smuts eller ramlar spiralen ner i tanken då? Några erfarenheter?
Jag har kommit fram till att det blir nog en dörrklocka.
Med 200 meters räckvidd, och modifiering av ringknappen så att den passar tankluckan, så kommer det att fungera. Undersökte hitta.se med satellitöversikt. Zoomade in och beräknade att avståndet till parkeringsrutorna, utan radioskugga, ligger inom intervallet 78 - 108 meter.
Nu måste man spara ihop pengar så man kan köpa en dörrklocka och ett ordentligt slagträ. Det är inte gratis men det är ju inte bensinen heller.
Här är en anordning jag nyss blev klar med:
www.familjeliv.se/hem/dirpower/gallery/phpdoutfx.jpg
www.familjeliv.se/hem/dirpower/gallery/phpq7xnxm.jpg
Ännu har ingen försökt öppna mitt tanklock med min nya utrustning apterad.
Det finns en plats på parkeringen där bilen garanterat blir slangad inom 48 timmar om det inte regnar. Känns dumt att ta den risken men ändå en skön tanke, att få det avklarat. Brukar ställa mig på platser som känns säkrare för att slippa.
Ska jag parkera och få det avklarat med orolig sömn, många tankar och en trött kommande dag på köpet eller ska jag invänta och hoppas att jag inte råkar ut för det igen? I det sista fallet så kommer jag inte att vara speciellt alert eftersom att jag inte är lika beredd.
Man kan förbereda med att lägga allt man behöver lätt tillgängligt i hallen så man slipper springa ut i kallingar.