• Luckyday

Massor av frågor ang bonuspappa

Jag o min nya man planerar vårt liv tillsammans. Planen är att en dag köpa hus o gifta oss skaffa barn ja ni vet allt det. Vi bor inte tillsammans men spenderar kvällar/nätter o lediga dagar hemma hos honom. Är hemma hos mig o sonen på dagtid, när han jobbar, då jag fortfarande är mammaledig. Sonen är hos pappa varanan helg när jag jobbar. Sonen är 1år. Det var lite snabb info.

Nu till allt som snurrar i mitt huvud. Min nya man träffar sonen mycket mer än han träffar pappa då han bor i annan stad. Är det ok att lämna sonen en stund tex när man skall åka o handla lite till min nya man? Han tar honom mer än gärna. Han är verkligen en pappa figur för min son och älskar honom som han vore hans egen. Vad gör era nya med era barn och vad tillåter ni dom göra? Nu skall sonen börja på dagis tycker ni att det är ok att dom kanske hämtar eller lämnar på dagis? Kanske tillomed lägger för natten då jag ibland jobbar kväll? Hur gör man i uppfostran är det bara jag som skall säga till när det är fel eller får han tillrättavisa sonen?

Vill bara tilllägga att sonen vet att min nya man inte är hans pappa, och han älskar verkligen sin pappa o älskar att vara hos honom.

Känner mig lite vilse på allt detta därför undrar jag hur ni andra gör/gjort

• Svar på tråden Massor av frågor ang bonuspappa
  • Me o Mike

Hur länge har ni varit ihop då??

• Me o Mike

Om ni planerar att gifta er så borde han väl kunna göra de saker som en riktig pappa gör med sitt barn tycker jag.

• VildaMathilda

Min dotter är med hos sin pappa varannan helg och jag har en ny sen länge tillbaka .. Men min dotter är ju lite äldre nu .. men min sambo har henne när jag ska göra saker ,, min sambo säger till när hon gör fel . Vi pratar om att ha samma regler och det har vi ... Han nattar henne och han badar henne osv ...
    Han gör allt en pappa ska göra även om han inte är biologis pappa till tösen ... Om han inte får vara med så tröttnar dom och kan känna sig utan för,.. Låt honom vara delaktig i din sons liv.. Men ha även en uppen kontakt med sonens riktiga pappa så han vet att din kille tar sonen ibland..

Svar på tråden Massor av frågor ang bonuspappa