Massor av frågor ang bonuspappa
Jag o min nya man planerar vårt liv tillsammans. Planen är att en dag köpa hus o gifta oss skaffa barn ja ni vet allt det. Vi bor inte tillsammans men spenderar kvällar/nätter o lediga dagar hemma hos honom. Är hemma hos mig o sonen på dagtid, när han jobbar, då jag fortfarande är mammaledig. Sonen är hos pappa varanan helg när jag jobbar. Sonen är 1år. Det var lite snabb info.
Nu till allt som snurrar i mitt huvud. Min nya man träffar sonen mycket mer än han träffar pappa då han bor i annan stad. Är det ok att lämna sonen en stund tex när man skall åka o handla lite till min nya man? Han tar honom mer än gärna. Han är verkligen en pappa figur för min son och älskar honom som han vore hans egen. Vad gör era nya med era barn och vad tillåter ni dom göra? Nu skall sonen börja på dagis tycker ni att det är ok att dom kanske hämtar eller lämnar på dagis? Kanske tillomed lägger för natten då jag ibland jobbar kväll? Hur gör man i uppfostran är det bara jag som skall säga till när det är fel eller får han tillrättavisa sonen?
Vill bara tilllägga att sonen vet att min nya man inte är hans pappa, och han älskar verkligen sin pappa o älskar att vara hos honom.
Känner mig lite vilse på allt detta därför undrar jag hur ni andra gör/gjort