Inlägg från: SchumiFerrari |Visa alla inlägg
  • SchumiFerrari

Igångsättning, ni som vet - se hit!

Jag är lovad igångsättning pga förlossningsrädsla. Det är inte smärtan jag är rädd för utan att inte ha kontroll, att inte veta när saker händer mm Genom en igångsättning så har man lite mer koll. Har även blivit lovad vissa hållpunkter i tid mm. Alltså maxtider för hur lång tid det ska få ta innan de sätter in mer åtgärder

Smurfen kommer i augusti!
  • SchumiFerrari
    WhiteAngels skrev 2009-07-18 21:38:54 följande:
    Jag tyckte intre jag hade mer koll och jag kan säga,nu ska jag i för sig inte ha men om det hade hänt så aldrig mer en igångsättning då går jag hellre över tiden 3 veckor igen
    Har gått på KLARA/aurora samtal och min BM hävdar att detta ger mig mer kontroll på saker och ting.. Jag vet NÄR det kommer att börja, sedan har jag ju blivit lovad en max tid som det får ta innan jag blir snittad och det känns oxå bra
  • SchumiFerrari

Måste bara fråga er som skrivt om negativa upplevelser av en igångsättning.. Tror ni att ni hjälper folk som är förlossningsrädda?

• SchumiFerrari
    lady in red skrev 2009-07-19 10:25:05 följande:
    Till SchumiFerrari!!Jag vill bara dela med mig av mina erfarenheter av en igångsättning. Vill bara säga att det inte ibland är den enklaste/lättaste vägen. Vad är det för fel med det? Frågar man en fråga så vill man väl veta både positivt o negativt eller har jag fel?
    Många av de som har skrivit negativa upplevelser gör dem till skräckhistorier och det är kanske inte vad man som förlossningsrädd vill höra. Jag litar på att min KLARAbm har rekomenderat vad hon tror är bäst för mig.
Svar på tråden Igångsättning, ni som vet - se hit!