Inlägg från: WhiteAngels |Visa alla inlägg
  • WhiteAngels

Igångsättning, ni som vet - se hit!

nej nej i nte igånsättning pga av rädsla...det går mycket fortare,smärtan är mer intensiv pang pang pang hela tiden..

• WhiteAngels
    SchumiFerrari skrev 2009-07-18 21:37:20 följande:
    Jag är lovad igångsättning pga förlossningsrädsla. Det är inte smärtan jag är rädd för utan att inte ha kontroll, att inte veta när saker händer mm Genom en igångsättning så har man lite mer koll. Har även blivit lovad vissa hållpunkter i tid mm. Alltså maxtider för hur lång tid det ska få ta innan de sätter in mer åtgärder
    Jag tyckte intre jag hade mer koll och jag kan säga,nu ska jag i för sig inte ha men om det hade hänt så aldrig mer en igångsättning då går jag hellre över tiden 3 veckor igen
  • WhiteAngels
    Bebismamma skrev 2009-07-18 21:54:26 följande:
    kan tyvär inte förstå varför en igångsättning skulle göra ondare än en vanlig förlossning så ni som vet berätta gärna vad de e som gör ondare??? TAck=)
    Man hinner inte vila sig mellan värkarna,det går oftast mycket mycket snabbare och är intensivare.
    På 30 minuter gick jag från att vara öppen 5 cm till att ha min son på magen...
  • WhiteAngels

Jag har fortfarande efter att ha fött flera barn förlossningsrädsla,jag tror det är något som aldrig försvinner.Men trots det så vet jag att alla förlossningar är olika.jag hör hellre sanningen än att folk ska ljuga.o personligen hjälpte inte min igånsättning mig men nu var det inte av den anledningen i heller...men aldrig mer en induktion.värsta jag varit med om.spricker hellre och går över tiden...

Svar på tråden Igångsättning, ni som vet - se hit!