• joeleen

Igångsättning, ni som vet - se hit!

Hej!
    Jag har hört talas om det faktum att man kan få lov att bli igångsatt vid en extrem förlossningsrädsla.

Jag lider något fruktansvärt, och undrar hur "lätt" det var att bli tillåten en igångsättning vid rädsla, för er som varit med om detta.
    Vilka anledningar osv har ni isf haft till att vilja ha denna metod...

Det är mitt andra barn, det första föddes "normalt"...men det var en tuff förlossning.

• Svar på tråden Igångsättning, ni som vet - se hit!
  • Modin

Om du är rädd för en förlossning så ska du itne bli igångsatt, de gör mycket ondare än vanligt.. Jag har gjort både och.. Och jag skulle aldrig vilja bli igångsatt igen.. Men om du är rädd så kan du gå på såna aurora samtal på förlossningen. De hjälper ganska mycket, min syster gick på de..

• Stor mamma
    Modin skrev 2009-07-11 21:39:40 följande:
    Om du är rädd för en förlossning så ska du itne bli igångsatt, de gör mycket ondare än vanligt.. Jag har gjort både och.. Och jag skulle aldrig vilja bli igångsatt igen.. Men om du är rädd så kan du gå på såna aurora samtal på förlossningen. De hjälper ganska mycket, min syster gick på de..
    Säger det samma angående smärtan. Har haft en normal förlossning, en någorlunda bra igångsättning och en mardrömsigångsättning.
    Som sagt prova aurora samtal, kanske ta med en doula som du sätter in i situationen före. Berätt om din rädsla så hon kan vara med o förmedla bort den under din förlossning
  • Bebismamma

har bara haft en igångsättning som gick hur bra som helst men de hotade hela tiden me snitt så ja tror tyvärr inte heller igångsättning e bästa metoden aurora däremot hell Yeehhh

• Modin
    Bebismamma skrev 2009-07-11 21:49:33 följande:
    har bara haft en igångsättning som gick hur bra som helst men de hotade hela tiden me snitt så ja tror tyvärr inte heller igångsättning e bästa metoden aurora däremot hell Yeehhh
    Min igångsättnign gick oxå bra men de gör fruktansvärt ont.. Så aurora samtal är nog de bästa..
  • Lilly Li

Jag har blivit beviljad igångsättning på grund av förlossningsrädsla och tidigare utdragen förlossning. Tror ingen smärta slår den som jag hade sista 3 timmarna med dottern då jag endast hade pauser på max 15 sek och endast hade lustgas att tillgå. Nu kommer de hinna lägga EDA innan de sätter igång mig, och går det långsamt kommer jag att bli snittad och därmed slippa ytterligare ett maraton.
    Jag hade inga problem att få bli beviljad att bli igångsatt! Ett samtal på Aurora och ett med läkare!

• WhiteAngels

nej nej i nte igånsättning pga av rädsla...det går mycket fortare,smärtan är mer intensiv pang pang pang hela tiden..

• SchumiFerrari

Jag är lovad igångsättning pga förlossningsrädsla. Det är inte smärtan jag är rädd för utan att inte ha kontroll, att inte veta när saker händer mm Genom en igångsättning så har man lite mer koll. Har även blivit lovad vissa hållpunkter i tid mm. Alltså maxtider för hur lång tid det ska få ta innan de sätter in mer åtgärder

Smurfen kommer i augusti!
  • WhiteAngels
    SchumiFerrari skrev 2009-07-18 21:37:20 följande:
    Jag är lovad igångsättning pga förlossningsrädsla. Det är inte smärtan jag är rädd för utan att inte ha kontroll, att inte veta när saker händer mm Genom en igångsättning så har man lite mer koll. Har även blivit lovad vissa hållpunkter i tid mm. Alltså maxtider för hur lång tid det ska få ta innan de sätter in mer åtgärder
    Jag tyckte intre jag hade mer koll och jag kan säga,nu ska jag i för sig inte ha men om det hade hänt så aldrig mer en igångsättning då går jag hellre över tiden 3 veckor igen
  • SchumiFerrari
    WhiteAngels skrev 2009-07-18 21:38:54 följande:
    Jag tyckte intre jag hade mer koll och jag kan säga,nu ska jag i för sig inte ha men om det hade hänt så aldrig mer en igångsättning då går jag hellre över tiden 3 veckor igen
    Har gått på KLARA/aurora samtal och min BM hävdar att detta ger mig mer kontroll på saker och ting.. Jag vet NÄR det kommer att börja, sedan har jag ju blivit lovad en max tid som det får ta innan jag blir snittad och det känns oxå bra
    Smurfen kommer i augusti!
  • Bebismamma

kan tyvär inte förstå varför en igångsättning skulle göra ondare än en vanlig förlossning så ni som vet berätta gärna vad de e som gör ondare??? TAck=)

Svar på tråden Igångsättning, ni som vet - se hit!