Tidigare igångsättning än v 42+6
Jag gick också över tiden, 22 dagar för att vara exakt, har dock bara fått en kille (också mycket stor när han kom så det blev akut snitt). Jag har förstås inga råd egentligen, men är också intresserad av att veta vad man har för möjligheter att få välja själv vid en andra förlossning. Två bekanta till mig har dock blivit beviljade planerat snitt på grund av hur deras första förlossningar gick (båda slutade i urakuta snitt). Så det finns ju hopp om det hela! Kanske kan man begära att bli igångsatt tidigare ifall du fortfarande vill föda vaginalt. Igångsättning funkade ju inte alls på mig tyvärr.
Alltså, jag måste också tillägga för det gör mig så förbannad. Jag tycker hela den här grejen är så himla konstig. Beroende på var du bor så behöver du inte gå över tiden så himla länge. På vissa ställen räcker det med 14 dagar - hur fan kan då de läkare jag träffade under min överburenhet säga att det är bäst för barnet om det får stanna kvar och sätta igång av sig självt? Det håller liksom inte - grrr...