Provera & ägglossning?
Har som sagt haft oregelbunden mens i många år, har nu ätit en kur provera och i min utredning vill min läkare att jag ska köra med ägglossningstest för att se om jag har ägglossning.
Förmodligen har jag aldrig haft ägglossning, eller så har jag haft det med att ägget aldrig släppt på mig. Jag undra nu, jag har gjort en sån där "fertilitetskalender" här på familjeliv, enligt den skulle jag ha haft ägglossning nu den 2:a juli. Enligt mina test har jag inte haft ägglossning. Började med test redan dagen efter min mens för att försäkra mig om att jag inte missar den. nu undrar jag, jag åt provera i tio dagar.. efter det blödde jag nästan två veckor. Kan det vara så (om ja nu mot all förmodan skulle ha en ägglossning) att min ägglossning blir förskjuten eftersom att jag blödde längre denna gång? tror aldrig jag haft en ägglossning så jag vet inte hur det känns, lite huggningar i äggstockarna har jag haft både igår och idag, samt lite öm i livmodern. har inga speciella flytningar än men kan de vara så att en ägglossning eventuellt kan vara på gång? har varit på UL och jag har inga cystor i livmodern så det kan inte vara det. Tacksam för svar, jag behöver erat stöd!
Mvh Ers