Graviditet timat med resa? på allvar?
Jag behöver bara prata av mig... samla ihop mina tankar för att se vad jag egentligen tänker själv...
Min man och jag började prata om och planera inför en bäbis (och en till lite senare) för ett drygt år sedan. Vi började fundera på hur hon/han skulle kunna se ut eftersom vi båda är från olika världsdelar med olika hudfärg och olika karaktäristiska drag och med blodsband över halva jorden. Vi började fundera på namn, hur utbildningen ska se ut i framtiden, barnkammaren, barnvagnar osv...
Jag ville starta på en gång eftersom jag inte visste hur lång tid det skulle ta innan jag faktiskt blev gravid, jag är ju trots allt en god bit över 30. Men han, som redan har två barn från ett tidigare äktenskap, ville planera in det så att timingen skulle bli "rätt". Hans tidigare barn hade ju båda blivit till oplanerat så han kunde ju få mig gravid när som helst!
Han ville alltså planera vår graviditet så att jag kunde vara "bekvämt" gravid till en sydafrikaresa som vi planerade till januari 2009. Typ femte månaden skulle väl kunna vara bra, inte för stor ännu, men i en relativt säker fas, och flygbolagen skulle fortfarande acceptera att man flög med dem utan att riskera en förtidig förlossning på planet.
Alltså började vi med bakningen i slutet av augusti/början av september 2008 i stället för maj/juni.
Nu är det juni 2009 och jag har ännu inte lyckats bli gravid.
Varje gång jag får mens bryter jag ihop och gråter mig till sömns på kvällen.
Jag vet att de få månaderna som vi väntade för resan (som dessutom inte ens blev av!!) inte har någon betydelse, men jag kan inte låte bli att gräma mig. Kanske jag missade någonting p.g.a. detta..., kanske hade jag kunnat vara gravid nu om vi bara hade börjat direkt i stället för att börja planera så arrogant...
Kanske, kanske inte, men jag bara önskar att vi hade börjat tidigare...