• Gustie

Nu ska ni fa veta sanningen om hur ont det gor!!

Haha, ja, det låter ju som en drömförlossning.

Men det är sant, det är olika för alla. För mig gick förlossningen så fort att epidural inte hanns med...jag födde i princip utan smärtstillande för jag fick aldrig kläm på lustgasen och ingen hade tid att hjälpa mig....

Och ja, krystvärkarna gjorde ont!!

Men som sagt, alla känner olika och det är bara att tacka och ta emot all smärtlindring man kan få. Finns ingen anledning att ha ont om man kan undvika det

• Gustie

Ang att epidural inte hanns med så var det i mitt fall så att jag knappt fattade att jag ens skulle ha barn den kvällen, han kom en månad tidigt nämligen.

Jag var öppen 3 cm när jag kom in, började så smått med TENS, som jag inte tyckte om, och lustgas, som jag inte heller fick kläm på riktigt.
    Men jag skulle ju få epidural senare, tänkte vi, när det kom igång "på riktigt".

Jag såg ju framför mig minst 8 timmar...men på knappt 2 timmar hade jag öppnat mig helt trots att vattnet inte gått. Så de började med att ta hål på hinnorna, sen kom ju krystvärkarna strax efter. Så det bidde aldrig någon epidural

Allt som allt tog det 4,5 timme inne på förlossningen.

Svar på tråden Nu ska ni fa veta sanningen om hur ont det gor!!