• LabLover

Att bajsa på sig under förlossningen

Första förlossningen så hade jag skrivit i mitt förlossningsbrev att jag ville ha lavemang men när jag väl kom in hade jag varit på toa så många gånger att jag ändå avstod. Dottern föddes på en krystvärk och jag stod upp. Inget bajs alls

Andra förlossningen så brydde jag mig inte alls om det. Födde liggandes på sidan och bajsade lite vid varje krystvärk (som inte var många, krystade bara i några minuter). De torkade bort med papper utan att kommentera det precis som andra i tråden har skrivit. Min man ville se hur huvudet kom ut den här gången så han fick skylla sig själv att han fick se lite bajs.

Mitt tips blir att skriva i förlossningsbrevet att du vill ha lavemang när du kommer in

Försök sedan se framemot förlossningsupplevelsen och åren som förälder. Förlossningen varar kanske ett halvt dygn, förälder är du resten av livet. Lycka till!

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • LabLover
    Mattilda skrev 2009-06-08 15:28:10 följande:
    När jag fick EDA mot det onda så försvann det onda men däremot kändes varje värk som om jag skulle bajsa på mig istället...typ som om du är jättehård i magen och var en falukorv som vill ut ;P..så i flera timmar skrek jag varannan minut JAG BAJSAR PÅ MIG JAG BAJSAR PÅ MIG!!dom sa hela tiden nej det gör du innte men en gång sa dom , ja där kom en liten plutt! då skämdes jag som attan men sen var det dags igen JAG BAJSAR PÅ MIG!!jag hade fått lavemang innan men hade inte mycket att få ut ändå men mycket mer än lilla plutten bajsade jag nog inte under värkarna. ( vet inte hur mycket BM höll tyst om dock! )
    Vilket minne från förlossnigen!
  • LabLover
    Lattjo skrev 2009-06-08 15:29:35 följande:
    Jag förstår verkligen dina tankar om det hela för jag är likadan och vill inte bajsa någon annanstans än hemma, har verkligen jättesvårt för det. Jag var jättenojjig innan sonens förlossning men väl där så var det inte så farligt. När jag satt där på pottstolen så tänkte jag först "Herregud, jag bajsar nu kommer alla fly fältet, gud vad pinsamt" men när jag märkte att INGEN i rummet brydde sig (hade bm, uska och en sjuksköterskeelev där) så släppte det hela. Och som sagt, exet kommer inte ens ihåg det och jag tror inte han ens märkte något.
    Får mig att tänka på min andra förlossning när jag envisas med att få gå på toa och kissa på slutet. Står på knä och hänger över sänggaveln men de vägrar låta mig gå på toaletten. Slutar med att jag försöker kissa i ett bäcken men det kommer inget iaf. Det visste så klart personalen men jag ville inte chansa. De skrattade gott åt hur vig jag var som klarade det. Bara minuterna senare är dottern född!
  • LabLover
    Fru Grön skrev 2009-06-08 21:22:39 följande:
    förresten, man kan ju alltid pigga upp sig med att bebben får ett mycket bättre immunförsvar av alla bakterier det får på sig på vägen ut! Det har liksom en poäng då, att man delar med sig av sin fina tarmflora man har jobbat med att samla ihop, moahahaha
    Ja! Kan tillägga att kängurubebisar inte överlever om de inte får lite bajs på sig när de föds
  • LabLover
    Tesssan skrev 2009-06-09 17:19:21 följande:
    Tack alla som svarar! Jag försöker å tänka positivt, och vissa ev era inlägg hjälper verkligen! Men jag tror inte att jag kommer kunna släppa detta. Känns verkligen helt fruktansvärt fortfarande trots att jag små stunder tänker ääh.. skit samma..
    Försök att tänka på det underbara ögonblicket när du får upp barnet på bröstet och smärtan är som bortblåst!

Sedan behöver du inte släppa det här med bajs. Klart du får nojja, alla har vi våra hang-ups, bara du är medveten om att det här är utanför din kontroll och du kan omöjligt veta hur det kommer att bli för just dig.

Ofta tror jag att våra nojjor handlar om sådant som vi känner att vill kunna kontrollera. Jag t ex vet att jag är lättkränkt och oroade mig mycket över hur personalen skulle bemöta mig andra gången.
  • LabLover
    Okänd skrev 2009-06-09 19:32:15 följande:
    Vad tror ni att bm tycker om jag avsäger mig lavemang? Vill dom helst att man tar? Jag avskyr verkligen lavemang, vägrar stå och hålla mig på nån toalett då jag har värkar.
    Tror inte att de frågar om du vill ha det om du inte ber om det. Så har det varit för mig iaf.
  • LabLover
    Okänd skrev 2009-06-11 16:39:35 följande:
    He he, jag trivs bra med min kropp naken som påklädd. Så fotografierna kommer innehålla massa dallrande bröst!!! Det värsta jag vet är saker som spänner över en och kan dessutom tänka mig att om jag har värkar och nått sjukhuslinne är i vägen så kommer jag riva det mitt itu!
    Absolut! Jag vägrade ha sjukhusets nättrosor på mig första gången! (Efteråt hade jag önskat att jag hade haft dem på mig ändå, då kanske dotterns fall i golvet hade dämpats något! )
  • LabLover
    Tesssan skrev 2009-07-13 21:59:18 följande:
    Det känns lite bättre faktiskt. Ju mer det närmar sig destå fler andra saker hittar jag att oroa mig över som överskuggar bajsandet. Ni här har fått mig att inse att bajs inte e så farligt Just nu nojjar jag mer över att bebisen inte har vänt sig än..
    Precis så är det ju. Allt har sin gång och man kommer ständigt på nya saker att noja över. Vissa viktigare för en än andra. Att inte bebisen skulle ligga rätt och bli tvingad till snitt nojade jag också mig över båda gångerna men nu när jag har två barn så inser jag ju att jag inte hade brytt mig ett dugg så här efteråt hur de kom ut

Lycka till!
Svar på tråden Att bajsa på sig under förlossningen