• Lattjo

Att bajsa på sig under förlossningen

Jag bajsade en del under förlossningen med sonen. Dom ville få mig att kissa i en pottstol men jag bara bajsade vid varje värk (hade krystvärkar med typ 30 sekunders mellanrum). En sköterska hjälpte mig att torka rent och så var det inget mer med det. Tror jag bajsade vid fler tillfällen också men just då tänkte jag inte på det. Jag hade precis som du tänkt massor på det innan men när det väl var dags vågade jag inte ta lavemanget som jag köpt hem :)

Vad dom gjorde med pappret vet jag inte men dom sa iaf inte till att jag bajsade och min dåvarande sambo säger idag att han inte hade en aning om att jag bajsat någonting så dom sköter det jättesnyggt. Det är iaf min erfarenhet.

• Lattjo
    Tesssan skrev 2009-06-08 15:11:38 följande:
    Pottstol? Nu får jag lite panik igen..
    Grejen var att min förlossning gick superfort från det att vattnet gick tills jag var helt öppen och fick krystvärkar. Sonen sjönk dock inte ner alls så dom ville få mig att kissa (för han kom inte förbi den överfyllda blåsan, jag hade glömt bort att man måste kissa när man var kissnödig, jag var så säker på att det skulle ta ett par dagar med värkar men allt gick så fort så jag var helt ställd) och för mig var det inte ett alternativ att släpa mig in på toan som var heeela 3 meter bort :) Så då hämtade dom en stol med en potta i så jag skulle slippa släpa mig den enorma biten till toan. Hade jag inte haft krystvärkar så tätt hade jag nog klarat av att gå till muggen :) Oroa dig inte för det, jag är den enda jag känner som fått hjälp av en sån stol (dom allra flesta är inte lika lata som jag kanske *s*)
  • Lattjo
    Tesssan skrev 2009-06-08 15:25:47 följande:
    Ok, ja nu känns det lite bättre
    Jag förstår verkligen dina tankar om det hela för jag är likadan och vill inte bajsa någon annanstans än hemma, har verkligen jättesvårt för det. Jag var jättenojjig innan sonens förlossning men väl där så var det inte så farligt. När jag satt där på pottstolen så tänkte jag först "Herregud, jag bajsar nu kommer alla fly fältet, gud vad pinsamt" men när jag märkte att INGEN i rummet brydde sig (hade bm, uska och en sjuksköterskeelev där) så släppte det hela. Och som sagt, exet kommer inte ens ihåg det och jag tror inte han ens märkte något.
Svar på tråden Att bajsa på sig under förlossningen