Inlägg från: Nillis123 |Visa alla inlägg
  • Nillis123

95 F (Uppsala) hösten 2008- här samlas vi! Tråd nr 2

Nu har jag också hittat hit. Det var ett tag sedan sist men det är fullt upp med mina små tvillingar. Deras pappa jobbar 80 % sedan i maj (jobbade 20 % tidigare) så numera hinner jag nästan bara med att ta hand om barnen.

Kul att det verkar gå så bra för era barn. E och A mår också mycket bra. De är numera 8 månader (5 månader korr). Vi var på BVC idag och vägde mm. Elsa är ett riktigt matvrak. Hon väger 8.4 kg (!!!) och är 62 cm, Arvid väger 7.2 kg och är 65 cm.

Vi har också gått några gånger extra hos sjukgymnasten bl a för att Elsa inte använde vänster hand samt inte tittade åt vänster. Men efter besöket förra veckan blev de "godkända" så nu ska vi inte träffa sjukgymnasten förrän på 10 månaderskontrollen.

I slutet av april fick E och A RS-virus. E blev så dålig att hon blev inlagd tre dygn. Hon hade svårt med andningen så hon fick syrgas. Kändes nästan som vi var tillbaka på 95F med övervakning som plingade och personal som kom och tittade till ofta.

• Nillis123

Angående mat:

Jag ammar fortfarande men har inte tillräckligt så E och A får tillägg också. Så har ser en typisk dag ut:

Morgon: amning/tilläg
    Förmiddag: amning/tillägg
    Lunch: Puréer (A älskar fast föda så han får ett fullt mål, E är inte så förtjust i puréer (förutom frukt) så hon äter en del och så fyller jag på med amning)
    Eftermiddag: amning/tillägg
    Kväll: Gröt (mumsigt!)
    Innan nattning: amning/tillägg

Vi har nyligen lärt dem att sova hela natten utan att äta. Skönt! Vi håller även på med att lära dem att sova hela natten utan att vakna. Funkar nästan helt för A (vaknar ibland en gång), E vaknar flera gånger.

• Nillis123

Hej Magda!

E och A fick inte Synagis. Kanske för att de aldrig mådde riktigt dåligt och inte är födda supermycket för tidigt.

Vad härligt det låter att resa till skogs så länge. Hoppas att ni får en riktigt skön sommar.

Svar på tråden 95 F (Uppsala) hösten 2008- här samlas vi! Tråd nr 2