Inlägg från: Mammatillmini2008 |Visa alla inlägg
  • Mammatillmini2008

95 F (Uppsala) hösten 2008- här samlas vi! Tråd nr 2

Jo då jag har hittat hit men det har varit lite att göra här hemma och sist jag skrev ett inlägg så försvann det {#lang_emotions_surprised}

Kul att höra att lilla V kommit över 5 kilos gränsen Här tuffar allt på och Edvin kan nästan sitta själv, vi tränar varje dag Så innan 1-års dagen är här så kan han nog sitta själv!

Kramar till er!
  • Mammatillmini2008
    Nettis- Edvin får välling till frukost och som kvällsmål innan det är sängdax, Ibland får han det även på natten om han vaknar och är hungrig. Vi började med vällingen när Edvin var dryga 3 månader korr tror jag det var eftersom han inte blev mätt på ersättningen.

Så här kan en dag för oss se ut i matväg
    Frukost- Välling
    Mellis. Fruktpure blandat med vaniljyogurt (han älskar det)
    Lunch Smakis
    Mellis- Fruktpure ev med vaniljyoghurt (Jag vill inte ge han för mycket mjöljproduter så här i början.)
    Middag- Smakis
    Kvällsmål- Välling.
  • Mammatillmini2008
    Hej!

Magda- Edvin blir 1 år 19 Augusti så det är ändå lite kvar Tror han kanske till och med kommer kryp då Igår började han nämligen krypträningen och sitta har han gjort jättebra idag, jag är så stolt över honom Man får ju så bra tips hos sjukgymnasten om hur man kan träna på olika saker och det har verklingen givit resultat och det är kul att se...

Trevlig helg!
  • Mammatillmini2008

Här i Uppsala verkar det vara en rutin för alla prematurbarn att träffa en sjukgymnast, trädde henne första gången då Edvin var 2 månader korr och sen så skulle vi träffa henne när han var 4 måander korr med men då var hon sjuk och läkaren tyckte att han inte behövde träffa henne förren vid 6 månader korr och det var för 2 veckor sedan och hon tyckte med han såg jättebra ut så nu ska vi inte ditt förren vid nästa läkarebesök som är vid 10 månader korr och det är i oktober :o)

• Mammatillmini2008

Hejasn hej!

Måste bara berätta att jag just känt att en lite tand är på väg upp i Edvins mun :o) Tänka sig att så små saker kan göra en glad! Nu förstår jag varför han varit lite kinkig med sömn och mat!

Trevlig midsommar till er alla!

• Mammatillmini2008

Heja allihoppa här har man firat sommaren och inte haft så mycket tid över till att sitta här, (har dock uppdaterat bloggen vid jämna mellanrum) Det är kul att höra att det går bra för era små, jobbigt att lilla A blev sjuk men skönt att höra att hon är bättre nu.

Edvin äter som bekant Samkisar varje dag till lunch och middag och så fruktpure och vaniljyoghurt, än sålänge har vi inte upptäckte att han skulle vara känslig mot något vilket känns bra. Vi har till och med tjuvstartat med 1-års vällingen vilket funkar kanon bra, Gröt gillar han inte men jag tester ibland och hoppas tycker att det borde mätta mera än vällingen så att säga.

Edvin har lärt sig mycket under sommaren måste jag säga, han sitter utan problem lägger sig på mage från sittande helt perfekt, kan sätta sig upp själv, resers sig upp på fötterna med hjälp av stöd och kan ta några få steg ibland också. Han vinkar och när man säger hejdå och hej Vi över just nu på att klappa händerna men han tycker att det är lite läskigt än så länge men det är på gång.

KramsKrams

• Mammatillmini2008

Edvin tackar för grattis hälsningarna.

Magda- Det är jobbigt att stöta på såna där läkare men jag tyckte aldrig riktigt att vi gjorde det så om man får fårga vilken läkare var det du träffade? Tyckte att vissa av sjuksköterskorna var såna dock

Jag frågade Edvins BVC-sköterska om svininfluensan och hon sa att dom ännu inte visste hur det skulle gå tillväga men att hon skulle höra av sig så fort hon visste något.

• Mammatillmini2008

Magda- Edvin är ju mitt första barn så jag har ju egentligen inget att jämför med eller hur man ska uttrycka sig. När vi var in för opertion för ljumsbråket så sa en av undersköterskerna där att hon tyckte det syndes att han var prematur. Förra vecka så ramla han och slog upp ett jack vid ögat och då åkte vi upp till barnakuten och då berättade jag att han var förtidigt född till sköterskan och han sa att hon ALDRIG skulle kunna tro det!

Jag tycker givietvis att han är världens finaste Alla tycker dock att han har så lite hår men det tycker inte jag har har mycket fast jätteljust och jättetunt och fint.

kramKram

Svar på tråden 95 F (Uppsala) hösten 2008- här samlas vi! Tråd nr 2