Inlägg från: Anonym (svårt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svårt)

Jag är stämd på verkställighet

Velar lite här om vad jag ska tycka...

Som mamma med en fader til barnen som inte är vidare engagerad men som helt plötsligt kan få för sig att han ska ha barnen, men max två dagars varsel om detta til mig så anser jag det är rätt att "sätta ner foten". Jag var för snäll alldeles för länge och har nu ett helvete. För tillfället finns inget umgänge alls, men det är hans val, inte mitt. (Och då har jag lämnat barnet varje gång de ska ha umgänge trots att det är 8 mil enkel resa och pappan kunde göra denna resa gratis)

Men, när jag tänker på barnet så anser jag att TS måste lösa detta fort! Du har en anledning till att inte hämta, tja, vad kan det vara som rättfärdigar detta??

Om pappan vägrar komma på samtal för att lösa detta så vet jag faktiskt inte vad som kan göras. Mail eller sms kontakt är iaf det bästa så båda parter kan spara det som skrivs om det skulle behövas.

Kanske kan du skriva ett mail med förslag om hur ett umgängesavtal ska se ut from nu och höra efter vad han säger? Tala om att du vill att det ska se ut så här, vad är hans förslag?

• Anonym (svårt)

Mig veterligt så gäller det faktiskt med dessa 10 mil enkel resa. Jag fick det svaret från famrätten då jag frågade. Att UF ska ombesörja resorna och var det max 10 mil enkel resa skulle UF även stå för kostnaderna om de inte kunde anses som betydande. DÅ skulle BF bidraga EKONOMISKT med så mycket som BF´s ekonomi tillät och då skulle det billigaste alternativet räknas på. Alltså skulle jag inte behöva varken hämta eller lämna mina barn utan det skulle pappan sköta.
    Dessutom behövde jag inte bidra med något alls om inte pappan stämde mig på det.

Nu vill ju jag att mina barn ska ha en relation med sin pappa så jag har iaf skjutsat dem, men nu har pappan ändå valt att inte ha något umgänge, men det hör inte hit.
    TS bör inte låta bli att öppna dörren utan försöka lösa det hela med hjälp av tredje part om så krävs.
    Kanske kan man ringa polisen om pappan vägrar lämna tillbaka barnet? Fast jag tippar på att de inget gör, TS FÅR ju barnet tillbaka om hon hämtar honom själv...

Svar på tråden Jag är stämd på verkställighet