Fött i vecka 32?
Är i vecka 32.. sitter och funderar lite bara .. Finns det ngra här som fött i denna vecka ? Hur gick det för er och era barn?
Är i vecka 32.. sitter och funderar lite bara .. Finns det ngra här som fött i denna vecka ? Hur gick det för er och era barn?
hej.
Fick vår dotter v 28+0 o de verkar gå bra Hon blir 8 veckor gammal på tisdag o växer så de knakar.
lycka till!
min lilla är född v 31+4... 24/2-09 han mår bra. låg 3 dygn i respirator, ett tag i CPAP och ett tag med syrgasgrimma. 5 veckor totalt på neo varav sista veckan med hemvård.
jag är född 1986 i vecka 32+0 fick vara 2 veckor på sjukhuset ligga i kuvös å sola sen hem. sen har jag en dotter född i vecka 29+4 som fyller 1 år 15 juni allt har gått jätte bra -
Fick våran dotter i v 30+6.
äsch, hann inte skriva klart innan katten sickade iväg meddelandet!
Vi stannade ´på neo i 4 veckor för att hon var så liten, de släpper inte hem barn under 1,5kg.
Hon blir 8 månader idag och mår toppenbra!
Jag födde min dotter 16 mars i v 31+3. Hon hade inga problem alls. Lite gulsot iofs, fick sola i 2 dgr, sen var det bra. Var på sjukhus i tre v.
Nu är hon 9 v och mår kanon!
Under förlossningen så satt min moderkaka fast, så de fick operera bort den. De sa att de inte var ovanligt när man föder för tidigt eftersom kroppen inte "ska" föda då. Men utöver det var det en otroligt smidig förlossning!
Hej hopp, fick mina tvillingkillar i v.32+1, Ena var tillväxthämmad och honom har det gått lite långsammare för. Motoriskt s a s. Hans bror som var "normal" är idag en fullt normal 10 månaders bebis. Vi bodde på sjukhuset i 5 veckor och hade "permis" i tre. Killarna låg aldrig i kuvös utan fick lite hjälp med syre första dagarna. De sondmatades, koppmatades ammades och flaskmatades iden ordningen...
Våran tjej föddes i december v.32+2. Bodde på Neo i 4v. Hade 4 v hemsjukvård pga att amningen gick lite trögt. Hade apnéer sina första dygn å fick ha cpap ca 5 dygn, sedan inga bus. Idag växer hon så det knakar. Fyller snart 6 månader och är nästan ikapp sina jämnåriga på viktkurvan. Nu sitter hon i mitt knä och försöker käka upp tangentbordet ;) Så skönt att allt gått bra!!
Födde mina tvillingtjejer i v 32+6. De vägde ca 2 kg och fick vara kvar på sjukhuset i ca 2 1/2 vecka. De behövde inte ligga i kuvös, men däremot ha c-pap i ca 1 dygn. Efter ca 1 månad blev de utskrivna och allt har gått jättebra efter det. Nu är de 10 månader.
Vår pojke är född i v 32 + 6 (-00), han vägde då 2196 g & var 45,5 cm lång.
Nu väger han 27 kg & är 128 cm lång.
Han var 1 v på biva & 4½ v på neo.
Till följd har han ADHD & Tourette - de sa på BUP att prematura löper större risk att få neuropsykiatriska funktionshinder än barn som är födda i tid.
Vår son föddes i v. 32+6 och var tillväxthämmad på grund av att jag hade blodproppar i moderkakan. Han vägde bara 1680 g men mådde bra, låg i kuvös med CPAP i 2 dygn och kom sedan över i värmesäng. Vi stannade på Neo i 3 veckor och hade sen hemsjukvård i 5 veckor.
Idag är han en frisk och väldigt snacksalig kille på snart 2,5 år!
Min son kom i vecka 33+0, han vägde 2737 gram och var 49 cm lång. Vi var kvar på neo i 2 veckor pga av amningen stulade. Han sög inte riktigt, det tog 2 dagar från att dem kom på det tills vi var hemma.
Han har mått super sedan han föddes och idag är han 8 månader.
v. 31 och snart 4 år...fullt frisk.
Vår kille kom i 31+5. Gick jättebra, stannade 3 veckor på neo, men det var mest för att slippa böka med matsond hemma. Han gick upp finfint, var hela 2 kg när han kom dessutom, och hade inga problem med andning eller värme eller något annat. Nu är han 9 månader och väger gissningsvis 9,5 kg.
Mina gossar föddes med planerat snitt i v.32+6, allt gick bra och vi stannade 12 dagar på neo. De är nu 4 månader, väger 6 kg och är 60 cm långa. Så gott som ikapp sina jämngamla både i storlek och utveckling.
Sonen föddes i vecka 32 + 4. Han vägde 2234 gr och var 45 cm. Vi var 2 veckor på neo och 3 veckor med hemvård. Han sondmatades med min mjölk (jag pumpade ut mjölk), delammade i 3 månader sedan ersättning.
Han kom genom kejsarsnitt (pga infektion och att jag har en hjärtformade livmoder dvs lite ont om plats för honom). Låg endast 1 timme i kuvös, 1 dag med CPAP, 4 dagar med värmebädd. Han hade lite gulsot och fick sola 1 dag.
Allt har gått jättebra. Endast en förkylning hittills.
Han fyllde 1 år denna vecka. Och han är go och glad hela tiden.