Inlägg från: Breathe Me |Visa alla inlägg
  • Breathe Me

Hur kan man förbereda sig?

Hej!

Jag lider inte av extrem förlossningsskräck men börjar redan nu tänka på allt som har med förlossningen att göra..(är i v.26).
    Börjar undra va jag egentligen har gett mig in på, hur jag ska våga, hur ont det kommer göra, osv...
    Finns det något sätt att förbereda sig på inför förlossningen så man känner sig mer säker? Jag försöker läsa så mycket jag kan, har beställt en dvd om hur man lär sig andas på rätt sätt och inom kort hade jag tänkt att besöka förlossningen för att få ett hum om hur det ser ut.
    Hur förberedde ni er? Detta är första barnet.

Tack!

• Svar på tråden Hur kan man förbereda sig?
  • Breathe Me

Tack tjejer! :)

Föräldragrupper ska jag börja på i juli. Grejen är att jag bor på Island och pratar inte flytande isländska (än) och deras föräldra grupp kommer att vara på isländska. Men har pratat med min BM och hon ska gå igenom en del på engelska med mig också. Mycket förstår man ju dock igenom kroppsspråk också :)

Det är en dvd av Anna Wilsby jag har, den heter Innan du föder. Har bara skummat igenom den än så länge men ska nog göra som du småsmulor och öva varje kväll. Skulle kännas så bra att vara så förberedd man kan vara!
    Har hela tiden haft inställningen att ta eda, men det vore så skönt att kunna slippa och ha kontroll själv som min BM sa.

Ska försöka att inte lyssna på folks skräck historier, men man halkar ju in på vissa trådar på ett bananskal som kanske inte är så bra att läsa i bland :p

Svar på tråden Hur kan man förbereda sig?