Inlägg från: WickedCherrie |Visa alla inlägg
  • WickedCherrie

Skulle du våga göra ALLT!!?

Themis skrev 2009-05-21 18:04:59 följande:
    Nja, jag tycker inte man kan jämföra en förlossning med t ex white water rafting eller ballongfärd till Nordpolen. -De allra flesta kroppar är gjorda för att klara en förlossning, det är lite av poängen med att finnas till. -en enorm mängd kvinnor har faktiskt gått igenom en förlossning utan att bli tokiga eller dö-det är inte så många som har åkt till månen eller cyklat uppför Mt. Everest. -vi lever i en modern tid med smärtstillande och läkare i varenda hörna, man kan läsa statistik över hur många som klarar sig helt utan komplikationer och relativt en kvinna på 1800-talet tycker jag då inte att jag har så stor anledning att oroa mig -jag tänkte på hur det såg ut omkring mig och inga kvinnor i min släkt hade haft problem med att föda barn så VARFÖR skulle jag då oroa mig? -man kan inte undvika förlossningen i vilket fall så oavsett hur mycket jag nojar så kommer det att hända, det är bara att deala med det. Om killerflunsan kom och svepte över världen så skulle jag inte sitta och noja i fosterställning över det heller utan acceptera faktum, ladda vapen, samla ihop konserver och dra till skogs. Acceptera fakta, anpassa dig, överlev. Det funkar.
    Jävligt bra inställning...Jag är nervös inför smärtan som kommer men inte att spricka eller så. Men jag ska föda,hur nervös jag än är.
Svar på tråden Skulle du våga göra ALLT!!?