• Kary

Irriterande "punkter" i synfältet

Hej,

Jag har nu i flera år haft något som nog närmast kan beskrivas som något genomskinliga/mörkare, punkter/streck/partiklar när jag tittar framför mig, och speciellt mot en ljus yta eller om det är ljust ute. De liksom följer med hur man rör ögonen. Ibland tänker man inte på dem och då ser man dem inte riktigt heller...menf ör det mesta är de där, liksom framför annat man ser. Och de senaste dagarna har jag i princip sett och stört mig på dem hela tiden. Är det någon som vet vad detta är för något? Kan man göra något åt dem? Jag kanske kan nämna att jag i flera år haft glasögon (är 28) och har nog haft detta sen jag vara typ 12 eller något i alla fall.

• Svar på tråden Irriterande "punkter" i synfältet
  • Kary

Usch vad hemskt, så det kommer att bli mer och mer? Jo jag har märkt att det är samma former hela tiden. Men gillar inte alls tanken på att det ska bli mer. Får man hela synfältet fullt till sist då? Och inget man kan göra...wunderbar. :-P

• Kary

Heh. Ok. Men jag har varit medveten om detta i flera år som sagt, och "vant mig" vid det...men plötsligt de sista dagarna har jag märkt av det här mycket mer än vanligt. Vet inte om det betyder att de har blivit fler, eller om jag helt enkelt märker det mer eftersom jag tänker på det. Typ som när man tänker på att man andas automatiskt och då plötsligt inte kan sluta tänka på det (om det nu är någon som tänkt på det någon gång).

Svar på tråden Irriterande "punkter" i synfältet