Inlägg från: kvinnan78 |Visa alla inlägg
  • kvinnan78

När sluta med ersättning?

jag har slutat helt o min pojke är bara 6,5 månad han blir helt enkelt inte mätt på ersättning

han äter såhär

ca 05.00-06:00 vällinng

ca 9:00-10:00 mellis frukt pure ibland utblandat med keso eller youghurt

13:00 Risgröt

15:00 frukt pure

17:00 Hel burk barnmat eller lite av vår mat om det passar (mixad med stavmixer)

19:00 Välling

Jag vet inte om jag alls gör rätt man är ju inte så van med detta (första barnet) men han är nöjd iaf

Mamma till Lukas vårt lilla mirakel
  • kvinnan78
    Queen70 skrev 2009-05-06 21:14:41 följande:
    Samtidigt rekomenderar de ju inte mer än två välling/grötmål om dagen.Lina 1987 skrev 2009-05-06 21:13:34 följande:
    jag har hört 3....jag har ju flera såna mål men jag ger ofta risgröt för den är ju glutenfri...mest för att det inte ska bli för många mål med havre
  • kvinnan78
    Mama Mia skrev 2009-05-06 22:31:45 följande:
    I nån brochyr vi fick från bvc nu stod det att bröstmjölk eller ersättning är en viktig del av barnets kost hela första året. Att byta ut ersättning till välling (eller gröt) är ingen bra idé. Det är ju bara mjölmat, ersättning innehåller så mycket mer. Inte skulle en vuxen äta nästan bara potatis o pasta o tro att man äter en bra sammansatt kost liksom.
    jo men det är ju många som slutar amma vis 6 månader helt...de ger väl inte ersättning istället..eller gör dom??
Svar på tråden När sluta med ersättning?