Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 9
Prova!!!!
obehagliga tillstånd(panikångest)?? men då bestämde jag mig för att sluta dricka eller i alla fall dra ner på de och de har jag gjort sen i julas och jag har mått så mycket bättre och inte råkat ut för detta obehagliga på samma sätt. Jag tror och även läkare säger att är man orostypen som är känslig så hjälper sprit för stunden, men att man får återhämta sig så myckt mer efter och för mig e de inte värt det. Lite om mig!
Hallå väldigt tomt väldigt länge....
Vill berätta om mitt besök hos VCläkaren igår
Var på återbesök och jag trivs verkligen där och de får mig att känna mig trygg, men igår åkte jag dit själv(brukar ha någon med mig)
När jag satt där under 20 min så stressade jag upp mig nått fruktansvärt och när ajg såg kardiologen vill jag bara gråta och be honom göra ettt EKG.
Men vuxen som man e(28 år) så bet jag ihop tills jag kom in till min VC-läkare där jag började gråta och förlara att mitt hjärta var stressat och att jag kände av obehag/sticknngar i bröstet och att de känns som (halvaslag)
Läkaren lyssnade på mitt hjärta och sa att de inte var något att oroa sig för jag hade puls på 100/min och att de slog snabbt,
Han sa att detta ÄR mitt problem att jag frå hjärtat att rusa när jag blir orolig/rädd.Han undradde om de var nått speciellt nu, men de är de inte utan jag har mått helt ok till då! De som är att jag är 4 dagar innan mens och då är hjärtat helt lustigt!!!
Vi pratade vidare och han sa att vi inte behövde göra EKG som jag önskat utan vänta tills aug då de är ett år sen ja gjorde de!
Fortsättning.....
Jag lugnade ner mig och när jag gick där ifrån lyssnade han igen och då va pulsen på 80/min.
Han tittade mig i ögonen och sa Carla du är frisk!!
Bara mycket x-slag som orsakas av oro stress och de är ofarliga...
När jag gick därifrån kändes de bättre och jag drack kaffe som jag bestämt! Jag klarade trots allt! Jag bröt ett negativtmönster med läkare som oroar ännu mer mer kollar mm
Jag har tankar kvar i huvudet som jag jobbar med ex:
-Han måste ha vatat att x-slagen är ofarliga anars hade han inte släppt i väg mig?!
-De blir inte farliga x-slag!