Inlägg från: LillaPinglan |Visa alla inlägg
  • LillaPinglan

Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 9

Hej har oxå hittat hit nu! :) Mina extraslag har vart snäll mot mig senaste veckorna.! Vill så gärna tro att det är över för alltid, men det är väl att vara optimistisk kanske..?
    Om ni vill få gratis M donald och biljetter från ticnet mm så gå in på denna länk och bli medlem www.gratisnoje.se/Register.asp Man samlar poäng och får presentkortet ner i brevlådan, as bra!

• LillaPinglan

hej. jag här var det lite lugnt.. Nu ligger jag sjuk hemma. Dunder förkyld,. Har klarat mig rätt bra från extraslag mm den senaste perioden, men så fort jag blir sjuk så kommer extraslagen och hjärtklappningen tillbax som ett brev på posten. Att vara sjuk utlöser en ångest hos mig som triggar igång resten.. Läkaren har sagt till mig flera gånger att när man är sjuk så har man alltid högre puls än vanligt, men jag kan allt oroa mig ändå.Har en vilopuls just nu på ca 75 slag per min.Mot mina 60 annars.Känns direkt , obehagligt ändå tycker jag. Måste bara sluta oroa mig för allt. Så jobbig hjärna har jag!!puh. Får ni andra det oxå värre med hjärtat när ni är sjuka?

• LillaPinglan

men ska tilläggas, när jag får mina hjärtrus så vänder hjärtat bara på 2 röda, och vips är pulsen runt 180 slag per min. Och jag sppyyyr åt det nu.Jobbigt för oss alla med dessa hjärthopp..Hoppas vi kan prata bort de ihop?! Hoppas att alla haft en fin dag i varma somarsolen!

• LillaPinglan

läkarna tror att jag har en extra ledningsbana (sinustråd)

• LillaPinglan

Allasväl: Skönt o höra man inte är själv om detta. Men som sagt det är ändå rätt vanligt verkar det som. Nej det är inte farligt enligt läkarna, bara jobbigt och störande för hjärtat.(framförallt hjärnan). Och det är en lätt op. om man nu vill det om det är konstaterat att det är det..Det händer inte mycket i utredn. längre, nerlagt känns det som. Har gjort otaliga ekg, bärbara ekg, fått slang ner i halsen mm mm. Inget fel på mitt hjärta förutom, extraslag, som är helt ofarliga.Tar Propanolol Merck för mitt hoppande hjärta, och dom fungerar hyffsat bra. Det är som du säger, dom lägger inte ner så mycket energi på en och ens symptom, för det är ofarligt...Men vidrigt! :) När jag kommit in på akuten så har min puls oxå hunnit gå ner till runt 140 slag/min.Kramar

• LillaPinglan

Allasväl: Nix har inte fått något konstaterat, tyvärr.Det hade ju vart såå mycket enklare..Jag har även panikångest som jag fick när sonen föddes, som utlöser det väldigt ofta. Men har haft samma problem från ca 11års ålder innan panikångest och annat..Propanololen är en beta blockerare ja, och den fungerar bra tycker jag, känns tryggt att ha den när det är jobbigt. Och ja, hjärtat slår lite konstigt precis innan det rusar iväg, tror det är extraslag som försöker "rätta" till hjärtat, men inte lyckas. PÅ akuten sa dem att extraslag sker även som sagt som korrektion av puls mm. Hos mig finns det inga samband tror jag, kan komma när som helst, men oftast när jag är orolig/stressad och likn, vilket är ofta tyvärr... Kramar!

• LillaPinglan

magen påverkar jätte mycket. har jag ätit mig för mätt får jag skylla mig själv. Gäller även sötsaker och kaffe. Får vara rätt försiktig med allt sånt som triggar igång hjärtat.
    Och för lite sömn ska tilläggas.

• LillaPinglan

Carla: Vet fortfarande som sagt inte om jag har det eller ej, bara spekulationer.. Hjärtflimmer är något helt annat och det får man vara glad att man inte har för det är jättefarligt. Och långt ifrån det vi här inne har, Vad jag vet?!

• LillaPinglan

Mirjami: Så skönt för din mamma att det lyckades bra! Vilken lycka att få slippa de.

• LillaPinglan

Allasväl: Hoppas du slipper rusningen, har själv klarat mig ett tag nu. Ta i trä..
    Extraslagen är relativt lugna hos mig, men finns fortfarande kvar och stör mig, lite sådär lagom ;)
    Hoppas att alla haft en bra midsommar!

• LillaPinglan

Allasväl: Japp jag tar medicin för mitt hjärta. Propanolol Merck, och Atarax för oron..
    Hur skönt som helst att ha Propanololen, den lugnar mig bara vetskapen att jag har den om det behövs. tar ca 1 tablett om dagen av den, plus minus typ.
    Extraslagen har varit rätt regelbundna nu sen 1 vecka tillbaka, då semestern började. Känner väl av dom mer nu när man är ledig antar jag. Igår vaknade jag av att hjärtat rusade 1 på natten..Puh vilken ångest det utlöste. Men men aldrig mer nattetid hoppas jag..

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 9