• Marcus fru

E-tunabrudar drar vidare tråd 3

Tack Teza för att du startar upp en ny tråd! De andra hittar säkert hit de oxå så småningom!

Lycka till på torsdag med VUL!

Själv går jag o väntar på ÄL, men den verkar inte vilja komma, den borde ha varit här i helgen, så konstigt sen, vilket den var sist oxå när vi väntade på insem. Kanske ngt psykologiskt som gör att kroppen drar ut på tiden, vad vet jag... Men kanske bra att den är sen, för på en helg kan man ju som ni vet inte få insemination...

Ha en underbar vecka, hoppas att vädret håller i sig o är lika härligt som helgens väder. Fast jag går mest o nyser o kliar mig i ögonen, men försöker ändå njuta av våren! Det är så vackert.

Ta gärna en tur till Rosenforsparken i Skogstorp om ni har tid! Där var så otroligt vackert med vitsippor, blåsippor, skilla och vårlök! Har varit där både fredag, lördag o söndag. (Kanske mest för att mannen skulle fota brudpar o vi var ute o rekade fotoplats, den parken blev perfekt!)

• Marcus fru

Näää, ÄL lyser med sin frånvaro, konstigt, den brukar aldrig vara så sen, dag 20 idag... Har försökt ringa Katarina på mottagningen, o sitter nu o väntar på att hon ska ringa upp. Tänkte fråga om detta är normalt o om jag ska fortsätta testa, eller ge upp för denna månad...

Moans: visst var det du som hade testat akupunktur under ditt andra IVF-försök. Vem gick du till då? Vad kostar det? Har fått tipset av andra att testa o täntke att jag kanske kan försöka få fram lite info i alla fall...

• Marcus fru

Vaknade i natt vid fyratiden, hörde regnet utanför och blev lycklig. Tänk nu kanske pollendimman lägger sig lite. Riktigt skönt att gå till jobbet idag trots att det droppade lite fortfarande... Kanske kan vi pollenallergiker få några lugna dagar nu. Hoppas att du oxå känner det bättre idag Moans!

Teza, lycka till idag!

• Marcus fru

Petra: Ingen fara att du glömt namnet, många namn att hålla reda på o några av er har ju era namn mer synliga i ert familjelivsnamn... (Stina i alla fall) . Nee inget dans i regnet men jag njöt när jag gick till jobbet, däremot så är näsan fortfarande täppt o luftrören inte riktigt nöjda, men misstänker att det lika gärna kan vara ngn förkylning, svårt att veta så här års.

Med jobbet i E-tuna har jag inte hört ngt alls, tyvärr, men lite konstigt känns det då jag ändå var på intervju o de skulle höra av sig till alla efter två veckor o nu har det gått tre eller fyra(?)

ÄL kom i helgen , men får väl hoppas att det funkar på naturlig väg... Vågar dock inte tro på att det gör det.

• Marcus fru

TEza: hoppas det går bra för dig på lördag!!! Roligt att det var så många ägg som blev befruktade!

Måste bara få deppa lite: De senaste 6 veckorna har tre par berättat att de väntar barn o ska föda i höst, typ ett i oktober, ett i november o ett i december. Varför funkar det för andra o inte för oss??? Depp...

• Marcus fru

Hej tjejer!

Café Syliva låter trevligt! Letat lite då det är lugnt på jobbet, här är deras hemsida: www.cafesylvia.se/ (där finns oxå en karta om man vill hitta, ligger vid fors kyrka, men på andra sidan ån) Menyn verkar trevlig, på söndagar serveras brunch mellan 12-16...

Söndagar passar mig bra, vi är hemma de närmaste helgerna fram till midsommar tror jag så det ska nog gå! En trevlig lunch eller eftermiddagsfika, men de stänger kl 17 på söndagar...

• Marcus fru

EnsammaMamma: du får se det positiva i att vara magsjuk, det brukar förstöra aptiten för några dagar o kan kanske hjälpa dig att tappa något kilo!

Teza: nu får vi hålla tummarna att allt går bra för dig med OttoLisa

• Marcus fru

Hej bisquit, gott att se dig igen!!! Hoppas verkligen att du slipper förkylningar mer! Vi har ju sagt att vi ska ta ut dig på sightseeing i Etuna i sommar, så då lär du dig hitta

Moans, Östersund med omnejd är vackert, bodde ett år utanför åre för länge sen, så jag blir nästan avis på dig som får vara i uppe i vacker fjällnatur (även om östersund kanske inte visar så mkt av den)...

MatsAtari: pastabaren är ok, men inte öppen på söndagar o inte så mysig om man vill sitta länge o prata om en massa tjejsnack... Men som du säger, den är ju billig o bra!

• Marcus fru

Hej thesecret! Välkommen hit! Skönt att det gått bra för er trots allt m olyckan och så! Nu får du hänga kvar här så vi får höra hur det går för dig! Hoppas du kommer trivas i denna tråd med alla härliga människor!

Teza, jag har inga bra råd för hur du ska få dagarna att gå, tyvärr. Sitter själv o väntar på mensen, men eftersom jag gav upp testandet av ÄL vid första maj, så vet jag ju inte när mensen borde komma, fick inte riktigt några tydliga symtom på ÄL denna månad. Har bestämt mig för att försöka vänta fram till nästa helg innan jag testar, men säkert har mensen kommit långt innan dess, det brukar den göra...

Hoppas ni har en bra helg tjejer! Kanske man skulle ge sig ut i solen lite...

• Marcus fru

Hallå där tjejer, vad är det för sätt att åka utomlands på solsemester o göra oss andra avundsjuka??? Jaja, ha det riktigt skönt o hoppas ni får njuta!

Här kom tant röd på besök i natt så vi är väl inte alldeles muntra denna dag, men får försöka ta nya tag. Undrar hur länge mottagningen har öppet innan semestrar o sånt, skulle ju vara skönt att lyckas pricka in en till insem innan sommaren. Bara ett enda försök på hela våren! Hur gick det till??

Vissa dagar känns det som om jag bara vill ge upp allt detta o slippa fundera, slippa bli besviken och slippa allt!

Svar på tråden E-tunabrudar drar vidare tråd 3