• Wehee

Någon som är opererad i magen och därmed ofrivilligt barnlösa?

Hej, ja på sätt och vis. Hade en blindtarmsinflamation i ca en veckas tid som smittade ner tarmar och äggledare bla. Efter operationen sa de att äggledarna kan ha tagit stryk, men det fick jag bekräftat långt senare när vi skulle börja bli gravida. Gjorde kontraströntgen och de visade sig att de var sammanväxta pga svår ärrbildning. Man misstänker att det är från inflamationen. Men det har ju egentligen inget med att jag opererats att göra. Nu gör vi ivf. Lycka till!!

• Wehee

Ja jag ska ge mig på en frysåterföring i maj. Är inne i mitt andra ivf-försök.
    Ja spolning gjorde ont. Jag var helt oförberedd. Hade ingen aning om att det skulle kännas så mycket som det gjorde. Jag fick två panodil och nåt smärtlindrande som man fick stoppa upp. Men samtidigt så är inte smärtan på värsta viset. Vad konstigt att de inte gjort sploning på dig under utredning. Det var bland de första de testade på mig.

• Wehee

Har inga problem med att svara
    Jo jag har allt regelbundet, äl och mens. Egentligen har vi inga "fel" utan det är bara de där äggledarna som inte har passage. Den ena har lite framkomlighet och jag skulle kanske kunna bli gravid naturligt. Men de ville att vi ska satsa på ivf direkt. Det skulle liksom kunna ta fem år annars om vi låg i varje äl utan garantier. Men jag blev livrädd och skjöt på ivf-grejen ett halvår. Var inte alls redo när vi fick beskedet. Sen körde vi på och när vi misslyckades blev det ju jätte jobbigt och väntan emellan gångerna har varit så deg. Hoppas det går bra för er direkt. Det är många som lyckas direkt.
    Ja fet betyder frosen embryo transfer. Det finns många uttryck att lära
    Jag har inte alls mått dåligt fysiskt av hormonbehandlingarna. Har funkat väldigt bra. Jag kanske har haft tur. Men psykiskt har det varit jobbigt.

• Wehee

Ska tillägga att vi kör ju på när det är äl. Man vet ju aldrig. Mirakel kan ske

Svar på tråden Någon som är opererad i magen och därmed ofrivilligt barnlösa?