Inlägg från: Göteborgsbruden |Visa alla inlägg
  • Göteborgsbruden

sjukhus dieten!!!!

Tiindra skrev 2009-04-20 21:53:50 följande:
    är det gröna ärtor som det menas i receptet?Måste man ha det...det går ju bara inte ner!Men ett SUPER bra tips...ska genast testa denna diet =)
    Nä bönor, inte ärtor så det slipper du

Idag är jag inne på 4 dagen, mums för banan och mjölk som ska ätas då Har gått ner 4 kg hittills så man är ju glad
    (¯`°?.¸♥ Mamma till Freja ♥¸.?°´¯)
  • Göteborgsbruden
    Fridayyy skrev 2009-04-21 09:54:09 följande:
    Ni som går ner så många kilo, har ni stor övervikt? Eller har man så mycket överflödigt vatten i kroppen?????
    Jag har ca 20 kg övervikt. Men det är ju mycket vatten så försvinner i början ändå.
  • Göteborgsbruden
    Busbebis skrev 2009-04-21 10:18:51 följande:
    Tackar och önskar såklart detsamma.. andra dagen idag och min lille kotte sov till 9.30 och således jag med så jag tog dagens första soppa nu. Blir en dag i grönsakernas tecken så jag lär ju köra i mig en del sallad oxå.

Tack Ah gött med sovmorgon, fick jag igår när tösen sov till 8.30 men idag var det vid 7 som vanligt
    Ja det blev mycket sallad för min del oxå 2:a dagen.
    Haha nä ärtor är inte min favvo heller Ja det känns jättebra att det går så bra och att man inte går hungrig lr så heller
    Ah spännande då, kommer säkert gå toppen!

• Göteborgsbruden
    TindraellerLeon skrev 2009-04-21 15:44:54 följande:
    hejsan.. jag e inne på andra veckan nu. jag o sambon firade igår med ett halvt glas röd vin och vildris med stekta grönsaker o en liten daim bit efteråt.. såååå gott. står fortfarande på -4 idag men hoppas gå ner 4 minus till denna vecka. ska koka mera soppa idag. det ska stå gröna BÖNOR på förpackningen INTE ärtor många tar fel på det tex jag tur att min sambo va med annars hade det blivir ärtor.. hur går det för er alla? kram
    Mmm lite daim hade ju inte smakat fel Hoppas det går lika bra denna veckan!

Här går det bara bra, lite halvtrött på soppan men den går ner och vikten går ju ner den oxå
  • Göteborgsbruden
    CharmingGirl skrev 2009-04-21 18:30:15 följande:
    Hejsan alla!Jag har läst TS så många gånger nu och tänkte dra igång på måndag. Är absolut inte förtjust i selleri, men har så pass mkt övervikt att jag får ge detta en chans! Ser det som en liten rivstart och rensning i kroppen!Har några frågor till er som kan och vill hjälpa mig:- Man måste ha alla ingredienserna i soppan, va? Sellerin går inte att utesluta? - Måste soppan innehålla just Mr Lee's nudlar?- Hur tycker ni det funkar med soppan, tröttnar man fort eller är det lätt att äta den till frukost, lunch och middag?- Dom dagarna där det står "till middag KAN du äta...", måste man äta det eller kan man helt enkelt köra på soppan där istället?
    -Vet faktiskt inte om man MÅSTE ha selleri, hoppas någon som kan svara
    -Jag har inte mr Lee, har ingen aning om var man köper dom, kör några andra.
    -Visst kan det vara lite trist att käka soppa så ofta men den är god så det funkar bra ändå tycker jag
    -Man får säkert bara äta soppan men det är nog bättre att äta det som står, det gör jag iaf och jag har ändå gått ner 4 kg sen i måndags
  • Göteborgsbruden
    Miss Maria skrev 2009-04-22 09:44:13 följande:
    Oj tråden va så lång så ja orkar inte läsa igenom hela men måste ändå få fråga....r det nån som gått ner nått med metoden här i tråden???
    Har gått ner 4,7 kg hittills sen i måndags.
  • Göteborgsbruden
    Miss Maria skrev 2009-04-22 10:19:12 följande:
    PÅ BARA TVÅ DAGAR?????
    Oj menar lördags, sorry
  • Göteborgsbruden
    Miss Maria skrev 2009-04-22 10:58:58 följande:
    Ja men ändå WOW säger ja bara, har du mätt dig...tnkte om det syns på kroppen oxå
    Tänkte mäta mej igen på lördag när jag är klar för denna gång
  • Göteborgsbruden
    red rose 06 skrev 2009-04-22 11:13:37 följande:
    Princess85 äter du bara soppa under dagen?
    Nej jag äter det som står att man ska som t ex igår åt jag bananer, sen äter jag grönsaker och frukt. Idag ska jag käka biff oxå, ska bli gott med kött
  • Göteborgsbruden
    CharmingGirl: Jag kör lövbiff idag, vet inte heller riktigt vad dom menar men det är ju biff iaf.
  • Göteborgsbruden
    Kaxelina skrev 2009-04-22 16:57:53 följande:
    Ingen som har lust att svara på mina frågor?
    Det kan man nog, en del använder ju bara gullök lr purjo så då måste man ju kunna blanda
    oxe79 skrev 2009-04-22 17:08:15 följande:
    Hur gör ni med mat för resten av familjen?Tror inte sambon skulle gilla att bli satt på diet ;)
    Min sambo äter som vanligt.
  • Göteborgsbruden

Inne på 6:e dagen nu, bara imorgon kvar.. ska bli lite gott att äta vanlig mat igen. Men ska köra 1 vecka till sen med början måndag lr torsdag nästa vecka. -5,4 kg hittills iaf.

• Göteborgsbruden
    angelika sjödin skrev 2009-04-23 09:29:16 följande:
    så det står gröna bönor. får kolla i affären. Va tycker ni om soppan? Går alla ner i vikt?
    Jag tycker soppan är god
  • Göteborgsbruden

Nu är jag iaf klar med dieten, hade egentligen idag kvar men känner att jag inte orkar mer då kroppen börjar ta lite stryk, man får ju inte direkt i sej alla näringsämnen och tillräckligt med kalorier. Men det gav mej motivationen tbx iaf  Så nu kör jag det som jag gått ned mina andra 52 kg på från början, äta rätt och motion! Blev totalt -6,2 kg med dieten på 6 dagar och 3,5 cm runt midjan så jag är nöjd

• Göteborgsbruden
    Vilda Tiger skrev 2009-04-24 09:17:30 följande:
    PrincessGrattis till de förlorade kilon! Kan inte du skriva om några dagar till mig och berätta om du gick upp ngt av det du gått ner under dieten? Jag är så nyfiken på om det är ett resultat som håller i sig, om man lägga sig på en bra energinivå efteråt... Snälla?
    Det kan jag göra om du vill
  • Göteborgsbruden
    Agapi skrev 2009-04-24 10:04:45 följande:
    herregud vad inspirerande! Blir jätte sugen på att testa. Har ni som gått ner haft mycke övervikt? eller var ni normalviktiga när ni börja?
    Jag vägde 101,6 kg när jag börja och nu då 95,4 kg. Så jag har mycket övervikt.
  • Göteborgsbruden

Åt denna diet för en vecka sedan(var klar för 1 v sedan då alltså med min vecka) och en av er, minns ej namn tyvärr ville att jag skulle rappotera efter några dagar och säga hur det gick. Har gått upp 5 hg, allt sen igår typ då jag åt lite mycket grillat och godis Annars låg jag stadigt kvar på samma vikt de dagar jag åt som jag skulle. 

Svar på tråden sjukhus dieten!!!!