Inlägg från: bakeacake |Visa alla inlägg
  • bakeacake

sjukhus dieten!!!!

gertie skrev 2009-04-16 18:25:03 följande:
    Din mamma är en av få som nått varaktig framgång med denna metod. Väldigt skönt för henne, men som jag skrivit i tidigare inlägg så funkar inte såna här dieter för majoriteten. Vill du må bra eller vill du bara bli smal?
    du får säga vad du vill.. tror inte att nån här inne är intresserad av att höra dina åsiket iaf...
  • bakeacake
    Hallonmask skrev 2009-04-16 23:08:28 följande:
    Jag är sugen men delammar... Tror ni jag kan hoppa in om jag bara nattammar, och matar med annat resterande tid av dygnet?
    Det är inget jag skulle rekomendera. vänta istället tills du inte ammar alls längre, försök att äta nyttigt och gå långa promenader så länge..
  • bakeacake
    Busbebis skrev 2009-04-17 09:13:22 följande:
    Var inte den här tråden till för att peppa de som faktiskt ville försöka denna diet för att komma igång med nedgången och motionerandet? Tänkte haka på men nu tycker jag mest det handlar om hur dumma i huvudet folk är som går på sånt här "skit". Jag tror alla här vet hur man äter nyttigt utan att få det påpekat. Jag vet exakt iaf och jag är normalt ingen överviktig person som jojobantar (brukar ha ett BMI på 22) dock fick jag barn för 7 veckor sedan och gick upp alldeles för mycket som jag nu måste bli av med för att ens komma i något annat än mammakläder. Och NEJ jag ammar inte och NEJ jag tror inte på underkurer och genvägar och NEJ jag tror inte nudlar är det nyttigaste man kan äta i världen MEN vad jag däremot tror på är att om man får en bra start och kan bli av med de första kilona så man känner sig lite bättre till mods så går det sen bättre att fortsätta. På en vecka får man varken näringsbrist eller andra problem så jag tänkte testa för att se, börjar väl i helgen eller på måndag beroende på när jag har tid att handla. Får dock se om jag fortsätter följa den här tråden, beror lite på hur stämningen blir. Klagorop och klankningar kan man få på andra ställen. Förstår faktiskt inte varför man ens bryr sig om att läsa en sån här tråd om man inte ska haka på, men jag har ju hört att just det här forumet är ett riktigt kasta-skit-forum och här ser man det ju klart och tydligt. För er som kör och som skiter i alla påhopp. Ut och promenera i solen och slurpa i er soppan bäst ni kan. LYCKA TILL, ni kommer klara det galant!!!
    Välkommen hit!!

Jag njuter av solen och sitter just nu med solen i öonen påjobbet och bara längtar till lunchen, kanske inte för att slurpa i mig soppan som vid det här laget börjar bli lite enformig, utan för solen.. :)
  • bakeacake
    Busbebis skrev 2009-04-17 09:43:37 följande:
    haha tack.. solen ska jag oxå ut i men jag har ju förmånen att vara ledig. Blir en promis på Djurgården med 2 kompisar
    haha låter lite lyxigare än en snabb promenad runt hägersten... har ja tur så kanske ja hinner förbi vinterviken.. ;)
  • bakeacake

Det här med alkoholen, vad skulle hända om man drack alkohol inom 24 timmar? skulle man få en megafylla eller skulle man få en alkoholförgiftning.. :)

• bakeacake
    TindraellerLeon skrev 2009-04-17 15:01:18 följande:
    det jag vet är att det har med fett ansamlingar att göra.. det e ju mycket fett i alkohol o det kanske sätter sig lättare inom 24 timmar vet inte säkert..
    nej de är inte fett i alkohol, men jövligt mcke socker och kolhydrater.. :)
  • bakeacake
    TindraellerLeon skrev 2009-04-17 16:13:25 följande:
    haha ja jag va lite stressad när jag skrev.. men hoppas det inte blev såå stort missförstånd;) haha
    haha nej då, ingen fara.. :)
  • bakeacake

uch vad jag har varit dålig i helgen, så imorgon är det bara att börja om igen!!

men vågen stannae iaf idag på -2kg! men då har jg gått upp lite under helgen..

Nu laddar vi om igen och kör på!

• bakeacake
    gertie skrev 2009-04-21 16:13:48 följande:
    Att äta en allsidig kost och träna kanske inte låter så dumt after all?
    är du kvar i den här tråden?
  • bakeacake
    Miss Maria skrev 2009-04-22 09:44:13 följande:
    Oj tråden va så lång så ja orkar inte läsa igenom hela men måste ändå få fråga....r det nån som gått ner nått med metoden här i tråden???
    jag gick ner 2 kilo första veckan, med mycke fusk... har ännu inte gått upp nått trots att jag ätit riktig mat, enligt tallriksmodellen...
  • bakeacake
    angelika sjödin skrev 2009-04-23 09:23:24 följande:
    En fråg som kanske ställts tidigare:Gröna bönor??
    Det står gröna bönor på förpackningen, finns både frysta, eller konserv..
  • bakeacake
    CharmingGirl skrev 2009-04-27 11:45:09 följande:
    Jag har ätit en tallrik soppa, inte såå farlig dom jag trodde. Sellerin kände jag inte av alls, konstigt nog hade jag svårt för dom gröna paprikorna.Tänker fråga, är det ngn av er som provat att mixa soppan slät?Blir smaken annorlunda tros?
    det har ja inte ens funderat på.. jag har gjort en sats nu som jag ska smälla i mig under veckan. har frysit in i massa lådor. ska nog mixa en låda å se hur de smakar.. :)
Svar på tråden sjukhus dieten!!!!