sjukhus dieten!!!!
Ser att den här tråden är några veckor gammal, så jag undrar ur det har gått? Någon som har kört en hel vecka utan fusk o hur mycket gick ni ner isåfall?
Ser att den här tråden är några veckor gammal, så jag undrar ur det har gått? Någon som har kört en hel vecka utan fusk o hur mycket gick ni ner isåfall?
Idag har jag oxå börjat med den här dieten, ska bli spännande att se hur mycket man lyckas gå ner på en vecka.
Har provat både GI och viktväktarna men har extremt svårt att gå ner, måste kämpa flera veckor för 1 kg, så det skulle vara bra att lyckas gå ner iaf mellan 1-2 kg den här veckan för att få upp lite motivation. Sen blir det nog viktväktarna igen..
Undrar hur ni andra gör med träning, kan man fortsätta träna som vanligt när man bara äter soppa eller blir man helt slut då?
Är det nån annan som börjar idag föresten?
Tänkte att soppan håller iaf fyra dagar i kylen och att man hinner äta upp den på fyra dagar, med tanke på att man inte äter så mycket annat.. Men jag vet inte riktigt än hur mycket man äter per dag, är bara inne på första dagen.
Tyckte inte att soppan var speciellt god, men den var inte otäck heller så det ska nog funka en vecka
Ja, det är ju ingen höjdare att äta soppa till frukost direkt. Känns som andra dagen måste vara den jobbigaste när man inte ens får äta frukt..
Ni som har kört en hel vecka, är det jobbigast första dagarna eller är det värre mot slutet av veckan?
Det låter ju bra, att det är värst första dagarna, då är det bara att kämpa på då
Jag har använt Haricort verts, finns både i frysdisken o på konservburk, för det är de enda gröna bönor jag känner till..
Jag mixade faktiskt soppan och hade sen i nudlarna efteråt, tycker att det är godare att äta så, men det är ju en smaksak..
Ett annat tips är att ha lite färsk persilja i när man äter, om man tycker om persilja vill säga, det ger nämligen ganska dominerande smak.
Jag hade även i massa vitlök, men det kanske inte är en så god idé om man har en massa folk omkring sig hela dagarna
Jag köpte fullkornsnudlar och hade i 150 gram nudlar till en sats.
Är inne på fjärde dagen idag och vågen visade -0,8 kg imorse, det är ju inte 2 kg som utlovas men jag är väldigt nöjd ändå. Har ganska svårt för att gå ner så om jag lyckas med 2 kg på den här veckan är jag nöjd.
Hur gick det för dig Aangie föresten? Hur mycket lyckades du gå ner under veckan?
Jag mådde jättedåligt första dagen, matt och ont i huvudet, lite bättre andra dagen och sen igår mådde jag hur bra som helst, och idag oxå. Är inte ens sugen på nåt längre
Aangie, det låter ju som en bra minskning. Grattis! Att du orkar köra igen så snart, jag känner nog att jag ska köra viktväktarna nån månad och kanske orka få upp motivationen för en ny kur sen.
Mätte också magen imorse (4 cm under naveln) och har minskat 4 cm sen i måndags, så det känns bra..
Limba, vad konstigt att du inte gått ner någonting alls, men jag har ju i och för sig inte gått ner mer än 0,8 kg heller o det är ju inte så mycket. Tar kanske några dagar för kroppen att ställa om sig.. Och det är ju slutresultatet som räknas!
Jag är inne på femte dagen idag och får äta biff, tycker oxå det är fest
Det är ju svårt att säga om man går ner om man skippar potatisen, jag åt en iaf med smör, och det var väldigt gott efter all soppa..
Jag åt en sats soppa på tre dagar, och tror inte den jag gjorde sist räcker mer än imorgon, så jag gör nog en halvsats på söndag morgon.
Hade 100 gram nudlar i första satsen som jag åt första tre dagarna, och hade 150 gram nudlar nu i andra satsen. Jag har inte ätit soppa mer än tre-fyra gånger per dag heller, men äter ganska stora portioner varje gång.
Ser att man kan äta fisk istället för kött på sjätte dagen enligt det andra alternativet, tror nog att jag ska satsa på det istället. Koka lax kanske, det är ju så gott..
Såg nu att man inte skulle äta någon soppa sista dagen enligt andra alternativet, undrar varför?! Men det passar ju bättre för mig eftersom min soppa nog kommer ta slut imorgon..
Tror att det hör till att frysa lite när man kör en sån här kur, jag har inte haft frossa direkt, men varit mer frusen än vanligt. Jag har en spikmatta som jag brukar ligga på 30 min varje kväll, och den sätter verkligen igång blodcirkulationen så man blir varm i hela kroppen, jätteskönt när man är frusen.
Är inne på 7:e dagen idag och tänkte väga mig imorse, men då har batteriet i vågen lagt av, så jag måste åka o köpa ett nytt idag, så det blir vägning imorgon istället..
Nu är man verkligen inte sugen på nåt längre, eller hungrig.. Tycker nästan att det ska bli lite svårt att börja äta vanligt igen, man vill ju inte äta för mycket så man går upp allt igen. Men det blir till att hålla koll och inte börja med sötsaker igen nu när man har avgiftat sig
Callina vad trist att du fick ont i magen, men LCHF funkar nog oxå på vikten, lycka till!
Nu är veckan avslutad och det resulterade i -2,8 kg på vågen, så det känns helt okej. Åt ett halvt ägg till frukost sista dagen och åt både lax och biff 6:e dagen, annars har jag inte fuskat nåt..
Så nu blir det viktväktarna en månad o sen en ny sjukhusdiet efter midsommar..
Jag åt den varm, smakar verkligen inte gott kallt..
poppii
Jag gjorde dieten för drygt vecka sen, och gick ner 2,8 kg på en vecka, jag har ca 10 kg övervikt så kanske går man ner mer om man har mer övervikt. Efter det har jag kört viktväktarna (med en del fusk) o gick 0,2 kg veckan efter. Tänkte köra viktväktarna ca 4 veckor till o sen köra den här dieten en gång till. Tror inte att det är någon idé att göra en sån här diet om man sen fortsätter äta som man gjort innan när veckan är slut, men det fungerar som en perfekt kick-start om man vill gå ner i vikt fort i början. Jag känner att det är motiverande att fortsätta att gå ner mer långsamt om man har fått tappa några kilon första veckan.
Istället för vanliga snabbnudlar hade jag 150 gram fullkornsnudlar i soppan istället. Tror man behöver den energin, o man går ju som sagt ner ändå. Första två dagarna tyckte jag var riktigt jobbiga, kände mig jättetrött o hade ont i huvudet, men efter det blev man pigg igen o var inte ens hungrig.
Lycka till om du bestämmer dig för att prova!