• Limba

sjukhus dieten!!!!

Har inte sett än om någon svarat på frågan vad det är för bönor, Haricon Verts eller vad är det? Jag själv ska starta på måndag har jag tänkt. Följt den här tråden med spänning.

• Limba

Nu säger du gröna bönor igen :). Är det Haricon Verts?

• Limba

En undran.
    Jag har ca 15-20 kilos övervikt, har alltid varit smal men är inte det längre.
    Jag tycker det här låter som något som skulle passa mig men kan inte låta bli att undra vad som händer om man går ner för fort.
    Finns det risk för att kroppen inte hänger med och det blir massa löst skinn istället?
    Jag är ju inte ung heller längre.
    Vad tror ni?

• Limba

Våg är inhandlad.
    Stor kastrull är inhandlad.
    Nu ska jag börja koka soppa :)
    Hoppas det är ätligt så jag klarar av det här.
    Lycka till alla

• Limba

Ok, det ska jag göra. Tack för tipset

Soppan var ätlig men inte mycket mer än det tyvärr.
    Hoppas jag klarar av det här.

Ett tips ifall ni inte redan har gjort det. Ha i nudlarna sist så de inte blir överkokta. Många som har skrivit att nudlarna inte blivit bra.

• Limba

Mixa, det var ett bra tips. Persilja hade jag också i, plus paprikapulver, salt och peppar.
    Har ni några fler tips på smaksättning?

• Limba

Jag hade en stor påse nudlar och det blev väldigt mycket så jag är osäker på vilken storlek man ska ha

• Limba

Det enda jag kände första dagen var en väldig halsbränna av sellerin, men den försvann sen. Efter första dagen så tycker jag att soppan är godare, inte lika frän smak av paprika och selleri.
    Jag hade ganska mycket vätska första dagen men den försvann, nu är det ingen vätska alls i kastrullen.
    Tror jag haft i alldeles för mycket nudlar.
    Är min tredje dag i dag och inget har hänt på vågen men däremot så känner jag i kroppen att jag minskat.
    Mer midja, mindre mage osv.
    Jag tror jag äter för lite soppa och att det är därför jag inte gått ner.
    Mjölk i kaffe kan jag inte vara utan så jag har minimjölk och det är kanske inte alls bra men jag kan absolut inte vara utan mitt kaffe.
    Får se efter en vecka hur det går.

• Limba

Gått skulle det stå.
    Får se efter en vecka hur det gått

• Limba

Jag köpte en kastrull på 7.5 liter och den blev nästan fylld, osäker på om jag kommer få i mig allt på en vecka.

• Limba

Jag är inne på min fjärde dag men har inte gått ner ett gram, tror jag har för mycket nudlar i min soppa. Däremot så har jag minskat 3 cm i midjan och 5 cm på magen och det är ju inte fy skam.
    Jag tänker äta minst 2 veckor men nästa soppa kommer jag ha i mycket mindre nudlar.
    Vad jag märkt är att jag har kissat väldigt mycket, så kanske håller jag på och renar ur kroppen.

• Limba

För mig är det här nästan svårt åt andra hållet.
    Jag är inte van att äta så här mycket och ofta.
    I helgen blir det fest, för då får jag äta biff *S*

• Limba

Ja, jag vet inte varför jag inte gått ner, men hela min kastrull är full av nudlar så kanske är det därför.
    Jag tänker äta veckan ut i alla fall, tror jag, och sen göra en ny soppa med betydligt mindre mängd nudlar.
    Sen äter jag inte så jättemycket heller. Är inte alls van att äta så här mycket och det står ju att ju mer soppa man äter ju mer går man ner. Jag tror det blir bättre med nästa sats, blir mer soppa då, det jag äter nu är inte alls någon soppa, finns ingen vätska i, försvann redan efter en dag, nudlarna sög väl upp allt tror jag.
    Men jag är ju glad för centimetrarna, måste ju betyda nåt hoppas jag.

• Limba

När jag var och handlade så fanns det inte bakpotatis, så jag åt ingen den dagen, men tänkte inhandla till nästa vecka när jag ska börja om.
    Jag äter inte mycket av någonting då jag inte är van att äta så här mycket och då har jag heller inte gått ner i vikt.

• Limba

Ametrin, oj vad mycket soppa du har ätit. Hur mycket nudlar hade du i?
    Jag är inne på fjärde dagen och tror min soppa tar slut på sjätte, men jag har bara fått i mig 2-3 tallrikar per dag.

• Limba

Googlade på sjukhusdieten och hittade alternativ. Här kommer ett.

Ingredienser till soppa:

6 stora gula lökar
    2 burkar konserverade tomater 800 gr
    1 mellanstort vitkålshuvud
    2 påsar löksoppa
    2 gröna paprikor
    4-6 morötter
    1 selleristjälk
    2 tärningar grönsaksbuljong
    persilja
    örtkryddor
    = Blanda alla ingredienser och koka till en soppa

Beredning:

Ansa och skär grönsakerna i skivor eller bitar.
    Lägg den i en gryta 8-10 l.
    Strö över med löksoppa och lägg i buljongtärningarna.
    Häll i vatten så att det gott och väl täcker.
    Koka ca 30-40 min.
    Smaka av med soja om du vill.

Dag 1 Soppa i stora mängder. Ät alla sorters frukter så mycket Du orkar men i dag inga bananer. Om du gillar melon så går det bra.

Dag 2 Alla sorters grönsaker, hur mycket som helst, kokta eller färska. I dag skall du undvika ärtor, säd och bönor. Soppa i stora mängder.

Dag 3 Alla sorters frukt och grönsaker. I dag dock ej banan eller potatis. Soppa hur mycket som helst.

Dag 4 Soppa! Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas lättmjölk.

Dag 5 Ät 5-6 tomater och c:a 300 g nötkött. Mycket soppa!

Dag 6 Ät kokt fisk så mycket Du orkar samt olika grönsaker utöver soppan som vanligt.

Dag 7 Ät så mycket du vill av mörkt ris, grönsaker (kokta eller råa), sockerfria safter, te eller kaffe utan socker. INGEN SOPPA I DAG!

• Limba

Jag hade en stor förpackning nudlar, vet inte hur många gram jag hade, men var nog alldeles för stor påse.
    Tänkte det var ett kul alternativ ifall man gör soppan fler gånger, blir lite variation i alla fall. I en annan tråd så stod det att man skulle ha 14 buljong-tärningar, 2 per liter. Sen var det ju vitkål i den här istället för nudlar.
    Såg även någonstans att ju starkare soppan var ju mer går man ner, vet inte om det stämmer.

• Limba

Jag tycker soppan blev godare efter första dagen så du gjorde nog rätt som kokade den en dag i förväg. Jag gillar också tuggmotstånd allra helst i morötterna och det tycker jag att jag lyckades med.
    Får önska dig lycka till nu

• Limba

Ja faktiskt, det har du rätt i. Sammankopplade inte det bara. Jag frös flera kvällar här hemma och bylsade på mig extra kläder.

I dag struntade jag i soppan. Så sjukt besviken. Inte ett gram har jag gått ner.
    Får se om jag ger det en ny chans nästa vecka men med mindre nudlar eller inga alls, kanske testar det andra alternativet.
    I dag har jag druckit pulver istället och ska snart äta kyckling.

Svar på tråden sjukhus dieten!!!!