• kvastfening

Vi med Kronan-vagnar del 10

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40293373.html

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-24 09:00
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Har du en bild som du vill ha med men inte har plus, be någon hjälpa dig!

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 10
  • cloudberry79

Kan ju lyfta mitt inlägg till nya tråden istället

Idag släpper Kronan sulkyn designad av 10-gruppen. Är de verkligen värda 800 mer? Har någon sett dem på "riktigt"? Och, så funderar jag om sulkyn är så smidig som den verkar?

- - jag gillar inte de nya signaturerna - -
  • Mirain

Är det någon som har bild på en stilldel med beige klädsel?

• kvastfening

Me like! Gillade Otto Röd. Men det är klart att 800 kr är en del pengar. Är tyget lika tåligt som de ordinarie tygen?

• kvastfening

Om ni har plusmedlemskap får ni gärna lägga in era bilder i bildtråden. Ni med plus kanske även kan hjälpa till att lägga in bilder åt dem som inte har plus?

Det vore ju kul att se alla era snygga vagnar ute i vårsolen!

• cloudberry79

Röda var verkligen jättefin, men jag är lite irriterad över att det inte finns några bilder på de andra färgerna.. Nå, man får väl ge sig till tåls! Har satt ut annons på min röda duo idag, lite svårsålt kanske när de har kampanj på just den vagnen nu...

• Shee

Jag såg de nya designade Sulky:sarna i Täby. Tyckte de var relativt snygga men jag skulle nog iaf bli ganska less på att se det tyget varje dag ;)

• lillaemme

har en fråga..ni som använder sittdelen? hur har ni ryggen i vagnen när ni fäller ihop den? tycker den blir väligt otymplig när ja ska lyfta in den å ryggstödet ligger ner...men samtidigt blir den ju skithög om man har de i sittandes läge..

• cloudberry79

Jag har min upprätt, då går den bra in i bilen om man fäller handtaget liksom över och viker in under chassit.

• Tinnys

Såg på hemsidan den röda designade, tyckte den var jätte fin, men jag har ju redan en sulky, en svart... hade varit kul om man bara kunde köpa tyget till sufletten så man kunde variera sig...

• MiloLK

kan någon berätta fördelarna med kronanvagnen (duo) och nackdelar:)?
    Jag ska nämligen kolla på en imorgon (begagnad) och skulle vilja ha lite mer info.

Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 10