Hemma länge....
Hej!
Undrar bara vad ni som är hemma länge med era barn får för respons av andra?
Jag är hemma med min 2 åring och min lilla bäbis på snart 8 månader. Har inte jobbat mellan mina barn.
Hej!
Undrar bara vad ni som är hemma länge med era barn får för respons av andra?
Jag är hemma med min 2 åring och min lilla bäbis på snart 8 månader. Har inte jobbat mellan mina barn.
Charla:
Å så skönt att höra!
Det som jag tycker är så tråkigt är att jag ska behöva förklara mig!
Jag är varken lat eller arbetsskygg! Jag vill bara inte vakna upp en dag om 10 år och ångra att jag inte fick mer tid med mina små! Vad är småbarnsåren i relation av resten av arbetslivet?
Vi funderar på att skaffa en till men det finns mycket plus och minus och just nu väger jag som en galning för att komma fram till ett bra beslut..... Och att strunta i vad alla andra tycker!
Vill gärna ha fler svar! Ingen som är "långledig"?
Jag tror inte de far illa av att vara hemma! De får nog en helt annan trygghet än andra barn.
Sen får man ju själv hålla koll på vad de ska lära sig och leka sånt med barnen.
Det gör jag så slipper jag tänka att alla andra kan saker som mina barn inte kan bara för att de inte går på dagis.
Tycker det är så kul att höra att ni vill vara hemma och att ni står för det! Jag hör bara den andra varianten..... Å va skönt det ska bli att komma tillbaka till jobbet å sånt.... Å va skönt att slippa sitta hemma!
Vi sitter verkligen inte bara hemma! Vi är ute varje dag det inte ösregnar och vi leker lekar, bakar, lagar mat och målar, kladdar med lera. Min son hjälper mig mycket med hushållssysslor fast han bara är två. Det är bra så länge han tycker det är kul! Snart är han tonåring och sitter inlåst på sitt rum hela dagarana
Va skönt att höra att någon får positivt!
Det jag får höra är frågor om jag saknar att jobba, när ska du börja, är du arbetsskygg.... ja den typen av frågor och fast jag vet att jag gör rätt så känner jag en stor skuld för att jag är hemma! Sinnessjukt!
Hemmaföräldern:
Vad glad jag blir nu! Sååå skönt att höra någon som vart i samma situation och som lyckats!
Önskar att folk kunde inse att alla gör som de vill! Man behöver inte ha åsikter om alla andra som inte gör som dom!
Åsikter får man ha, men snälla låt bli att vädra dom i alla lägen!
Man kanske inte vill höra!