Inlägg från: madddeluskan |Visa alla inlägg
  • madddeluskan

Aurorasamtal för omföderskor?

vi ska på samtal den 1 aprill..för min fölossning va jätte jobbig.våran son satt fast och vi höll på och mista han.så de blev ett akut kejsarsnitt så ska dit och prata nu för jag vågar värkligen inte fda normalt..tänker hela tiden på den först förlossningen kanske händer samma sak..så vi hoppas att dom säger att vi får kejsarsnitt..tack vare att jag är så rädd..

• madddeluskan
    Madelenin skrev 2009-03-20 12:16:55 följande:
    Maddeluskan, usch det lät inte kul. Vilken tur att allt gick bra tillslut. jag var ju inte med om samma sak, men känner mig så rädd ändå. Rädd att de ska säga emot mig. Rädd för att min karl och jag inte ska kunna kommunicera alls. (Ny man denna gång, och vi är ändå sjukt bra på kommunikation). Rädd för den vidriga smärtan... Samtidigt vill man ju inte att ens rädsla för förlossningar ska hindra en från fler barn. Majsan, hoppas att det inte var något allvarligt. Jag sprack ju en del när jag födde sonen, men det var ändå så pass okej att de kunde sy ihop det i förlossningsrummet. har inget trauma med mig i ryggen, men ändå finns det en stor ångest där.
    jag är absolut inte rädd att jag om min man ska ha olika åsikter för vi är båda lika rädda.tack vare att han har två barn innan mig som kom ut snabbt tog inte många timmar fören dom va ute..så blev han jätte rädd när de blev så här..ja jag är så fruktansvärt rädd att dom ska säga att du måste föda vanligt..låg från måndag omrgon kl 7 till fredag morgon 06:58 då dom fick ut han med kejsarsnitt..så de va är jätte jobbig förlossning..nej absolut man ska inte behöva vara rädd och inte våga skaffa några mer barn tycker att man själv ska få välja hur man vill ha de..
  • madddeluskan
    Madelenin skrev 2009-03-27 11:11:30 följande:
    Jag kan brottas med känslor som att jag gett upp om jag kräver kejsarsnitt. Att jag inte är tuff nog inför mig själv så att säga. Jättelarvigt egentligen... Samtidigt får jag ju panik om jag ser något på tv som ens påminner om en förlossning. Tittade i en gammal Amelia Vänta barn igår och mådde så fruktansvärt dåligt när jag såg en bild på ett barn som var på väg att födas ut. Kvinnan såg ut att ha så fruktansvärt ont. Och jag vet ju själv hur j*vla ont det gör och den vedervärdiga känslan av att spricka. Tänk vad lugnare jag skulle känna mig om jag visste att jag inte behövde föda ut ett barn. Men samtidigt så säger folk att det bäst för barnet att födas vaginalt etc etc. Det blir så motstridiga känslor inom mig. Vet bara att jag är livrädd.
    jag tycker att man ska få bestämma själv hur man vill ha de..de är ju ens egen kropp ingen annans..har me fått hört att de bästa för baren är att födas vaginalt..men jag min sambo och min son mår bra efter de..jag och min sambo är me födda med akut kjsarsnitt efter att moerkakan har gått sönder på våra mammaor..men jag hoppas att du får ditt snitt och alla andra som vill ha me får de..hoppas me på att jag me får de..för jag vågar värkligen inte föda normalt efter allt med våran son.men jag hller tummarna för er alla pluss mig själv..så kan vi ju ha kontakt här inne och se hur de har gått för alla..ha en jätte bra helg nu alla
Svar på tråden Aurorasamtal för omföderskor?