• Sirendes

Känner mig så hemsk och elak

Oj, vet inte riktigt vad jag ska skriva, trodde verkligen att de skulle ge snitt i a f 2 v innan BF, känns ju som att de inte tar din rädsla på allvar! Tror du att det skulle vara annorlunda om de verkligen visste hur djupt dina känslor sitter? Jag menar, detta som du ger uttryck för är nog ingenting man kan komma över på en så kort tid.

Fick du bedövning förra gången? För det som verkligen tröstar mig nu inför nästa förlossning är att jag vet att bedövningen finns, och EDA'n fungerade jättebra för mig. Så om jag skulle bli mer rädd skulle jag nog be om EDA redan från början så fort jag kommer in. Med den kunde jag i princip sova eller skratta och prata mig igenom hela öppningsarbetet.

Vilken vecka är du i nu? Jag hoppas att du får en tid för snitt i a f, det är klart att det vore toppen om du kunde komma över din rädsla, men som det är nu mår du ju verkligen inte bra och kan inte njuta av din graviditet eller samla krafter inför förlossningen. Kan knappt glädja dig över barnet. Vet inte hur reglerna är eller hur det fungerar, men försök verkligen göra klart för dem hur stark din ångest är.

Många lycka till och kramar!!

Svar på tråden Känner mig så hemsk och elak