• Jenmis

Vad hittar ni på om dagarna?

Hej!
    Jag undrar vad ni som är mammalediga och går hemma med era barn brukar hitta på om dagarna?

• Svar på tråden Vad hittar ni på om dagarna?
  • gracel79

Hej!

Har varit föräldraledig ett år nu. Jag och min dotter går mycket till öppna förskolan, den är guld värd. Min dotter leker och har roligt, samtidigt som jag får en social stund tillsammans med andra föräldrar.

Vi går också till badhuset en gång i veckan.

• lilltrollet83

Säger det samma, vi går till öppna förskolan och vi går till badhuset, försöker komma ut en dag i veckan och fika med någon anna mammaledig mamma också, så man får lite statsmiljö:)
     Sen har jag ju häst, så varje morgon när han ska ta ´sin lur så promenerar vi till stallet och så kollar han intresserat på alla hästar när jag släpper ut dom, sen tröttnar han och somnar gott så jag kan göra alla sysslor.
     (han är 11 månader)

• Tyche82

Vi hittar på det vi har lust med, ibland ingenting.

Vi målar, bakar, städar, plockar, leker, läser och lagar mat.
    Vi är ute och leker i lekparker, gör små utflykter, umgås med vänner, går promenader eller bara leker på gården.
    Vi går till biblioteket en gång varje vecka och lånar böcker och varannan helg åker vi till badhuset och badar och varannan så går vi på museum eller lekställe eller något annat roligt.
    Jag har varit hemma med barn i ca 3,5 år. I början gick vi mycket på ÖF, men sen runt 18 månader har det blivit mer sporadiskt. Dom flesta barn på våra ÖF är upp till ca 14 månader sedan börjar alla på dagis och mina barn har inte tyckt att det är lika intressant när det bara är "bebisar" där.
    ♥ I 050520 ♥ E 070307 ♥
Svar på tråden Vad hittar ni på om dagarna?