två jobbiga förlossningar - börjar bli rädd igen
Jag är gravid med mitt tredje och ju närmare tiden för förlossningen kommer ju räddare och mer orolig blir jag inför förlossningen.
Min första graviditet slutade med igångsättning pga öveburenhet.
Blev inskriven på sjukhuset på onsdagen den 10 januari -01 för ett första igångsättningsförsök som kroppen inte svarade på.
Fick sen två eller tre till och inget hände, kroppen svarade inte på dom så det slutade med snitt lördagen den 13 januari. (nitton dagar över tiden)
Nästa förlossning började på samma sätt, igångsättningsförsök fast inte lika länge överburen. Jag blev igångsatt på 14+2 på oro sen förra förlossningen.
Det blev samma sak, jag svarade inte jättebra på igångsättningen.
Den förlossningen slutade 36 timmar senare utan krystvärkar men sonen är född med sugklocka. Det tog tolv klockdragningar, ett släpp och 24 minuter att dra ut honom. Han var väldigt kon-formad i huvudet och fick göra ett hjärnultraljud pga dramatisk förlossning.
Sitter jag idag och läser mina förlossningjournaler får jag ont i magen.
Jag vet inte vilket som gör mig mest nervös inför nästa förlossning nu, gå över tiden eller råka ut för samma sak igen, igånsättning och inte svara på det... det känns som risken att det skall hända igen är större än att förlossningen skulle komma igång av sig självt.
Jag skall prata med min BM när jag skall dit igen i april... men jag börjar överväga att antingen bli igångsatt tidigare eller rent av begära snitt från början.
Jag vill verkligen inte gå igenom igånsättning om det inte ger något!
snitt är ingen dröm på något sätt... men att få en handboll utdragen var ingen större hit det heller!
är jag super yberfånig eller.... :-P