• Bispan

två jobbiga förlossningar - börjar bli rädd igen

Jösses, 12 dragningar? Jag tror man rekommenderar att göra typ max 4 dragningar eller nåt. Har man inte fått ut barnet på de gångerna ska man avsluta på annat sätt. Tror även att 24 minuter är rejält i överkant av hur lång tid det "får" ta att ta ut barnet med sugklocka.

Vad var det för jävla klåpare som gjorde det mot ert barn? Ni alla hade väl ren tur då det inte blev permanenta skador.

Jag skulle ha valt ett planerat snitt. Vet att det inte heller är "kul" men betydligt mindre riskfyllt för barnet än att riskera en sådan behandling.

Lycka till!

• Bispan
    Alecto skrev 2009-03-07 09:42:07 följande:
    Nu när jag tänker tillbaka blir jag mest förbannad över att dom tillät de gå så långt och att dom inte akutsnittade istället...Hade det visat sig på ultraljudet på hjärnan att han fått permanenta skador vet jag ärligt talat inte vad jag gjort.Det är det jag är lite inne på, eller ja, jag kan försöka planerad igångsättning men har inte så mycket hopp över att det skall funka den här gången heller och jag orkar verkligen inte med en förlossning till som de två tidigare.Tack!
    Jag förstår verkligen att du är förbannad på det. Det är jag också helt säker på att jag skulle ha varit. "Leka" med ett barns liv!!

Jag tror också det är bättre för dig med ett planerat snitt. Däremot går det ju att göra som BlackPearl föreslår. Avtala om snitt om den normala förlossningen inte framskrider som förväntat. Frågan är väl om de på förlossningen lyssnar på dig när det väl är dags. Med den behandling ni fått tidigare kanske du inte kan lita på det? Eller kan du?
Svar på tråden två jobbiga förlossningar - börjar bli rädd igen