• MS82

Nu kommer oron smygande... spricka igen?

Jag fick oxå en rejäl bristning förra gången. Har nu blivit undersökt så att den bristningen inte är ett hinder för en ny vaginal förlossning. Det var det inte som tur var så jag hoppas det går bättre denna gång.
    Men jag tycker du ska be dom kolla så det inte är riskfyllt för dig att föda vaginal med den bristningen du fick förra gången.

• MS82
    Novia skrev 2009-03-06 22:25:31 följande:
    Kollade du innan du blev gravid, eller under graviditeten?Usch, jag vet varken ut eller in, och på något vis känns det bra att ha någonslags plan innan man har bebis i magen igen. Jag försöker komma över min oro genom att läsa på om snitt, kolla förlossningsfilmer (både snitt och vaginalt) och leta fakta om både och, men känner mig ändå rådvill. Det känns som att välja mellan pest eller kolera, och jag vet inte ens om jag vågar bli gravid eftersom barnet MÅSTE ut på något vänster...
    Hej

Nej, jag kollade nu under gravidieten. Har även gått på samtal och fått prata om förra förlossningen och vad vi har för önskemål och planer för den kommande. varit jätte bra med samtalen, innan dom var jag rädd inför förlossningen och nu känns det bra.
Svar på tråden Nu kommer oron smygande... spricka igen?