Tid i Riga?
Mrs J skrev 2009-03-14 14:23:30 följande:
Hoppar in i er tråd med en annan fråga som jag hoppas ni vill svara på.Skulle vilja veta lite vad det kostar med ÄD i Riga och hur lång är kötiden? Hur går man tillväga för att kontakta dem? Behöver man visa journaler eller liknande? Finns det en klinik i Riga eller flera? Hur funkar det? Betalar man för ett ET och får man spara resterande embryon om det blir några, vad kostar återföring av dem eller ingår det?Ursäkta alla frågor men jag kan inget om detta och vill gärna lära
mig.Vi har fått veta att vi har små chanser med IVF och vill därför kolla upp ÄD som vår läkare rekommenderade. Vi har ett barn sedan innan och vill nu gärna ha syskon.Tusen tack om ni vill svara!
När jag var i Riga i december kostade det 6740 Euro tror jag,det är möjligt attt de har höjt nu efter årsskiftet. Då ingick ET samt frysning ( om det blir några embryon över ,är väldigt olika hur många ma nfår (tur/otur)
Man tar kontakt med dem t ex via mail från hemsidan och får en tid för ett första besö
k.De verkar ha gott om donatorer så jag tror inte väntetiden behöver bli så lång.
Återinföring av frysta embryon ingår inte utan kostar runt 10 000/gång.
Det finns flera kliniker ,inte bara i Riga (där finns tre vad jag vet )utan även på många andra ställen , te x i Finland,Estland ,Spanien osv. Vi har bara besökt AVA just i Riga (men även varit i Åbo,också AVA kliniken)