• morgonsolan

surrogatmamma?

Bling 1975: Även vid en surrogatprocess (som förövrigt inte är lagligt i Sverige) så krävs en adoption i Sverige för att ni ska kunna få vård om barnet efter födseln. Så om din man har cancer, vilket jag beklagar, så kan han nog inte få medgivande för adotoption ändå.

TS: Håller med chin chin om att adoption låter med lättillgängligt! (ett fantastiskt sätt att bli förälder på )

• morgonsolan

Ok, sorry trodde det var så att man inte blev förälder till barnet. Men måste du inte vara amerikansk medborgare för att få göra det där, eller hur går det till?

Bling1975 skrev 2009-03-16 14:35:01 följande:
    Morgonsolan, det är fel, eftersom vi båda står som biologiska föräldrar på födelsebeviset och barnet är genetiskt vårat (mina ägg, hans spermier) så behöver vi inte adoptera det. Annars är just det nackdelen om man gör det i ett land som inte har samma lagstiftning som USA och Indien. Och även om så vore fallet så skulle det inte vara ett problem för min man då Sverige kan godkänna honom som adoptivpappa men det finns inga givarländer. samma situation som för homosexuella alltså.
Svar på tråden surrogatmamma?