surrogatmamma?
Jag beklagar verkligen det ni har varit med om. Mina egna tre graviditeter tog slut mycket tidigare och den sorgen har varit tung nog att bära. Vi har också tittat på surrogat då vi inte får adoptera eftersom min man har cancer, men jag lever än lite på hoppet att vi ska kunna medicinera mot missfallen.
Indien och USA är vanligast för surrogat, de har lång erfarenhet och bra lagstiftning. Jag tror inte att någon av våra grannländer tillåter det. Det finns de som använder en egen surrogatmamma och gör IVF i tex spanien, men då står surrogatmamman som mamma på födelsebeviset och du måste adoptera ditt egna barn. Det gör processen mycket mer otrygg, i Indien och USA så står ni som föräldrar på födelsebeviset på en gång. Där kan man också få enkel och bra hjälp med att hitta en surrogatmamma, men det är dyrt. I Indien får man räkna med att ha en budget om kanske 500.000:- även om man kan komma undan billigare, det beror ju lite på antalet försök som krävs, I USA kan det kosta upp emot miljonen.
Jag har läst en hel del på det här forumet: surrogacyindia.forum5.com/
Hoppas ni hittar en väg till ett syskon till era änglar.
Kram