• babby

extremt rädd, att jag inte ska hinna in........

känner ett stort obehag inför att föda, fick en pojke -05. lustgas och ryggbedövning. allt gick bra, var öppen 6cm när jag kom in, sju timmar senare är han född. men ajajaja vad hemskt det var när huvudet skulle fram, fruktansvärt smärtsamt. Min största rädsla att göra om. trodde jag ja.
    men i en snabb liten vändning efter att ha varit hos bm, och hon känner hur barnet ligger säger hon oj oj va långt ner barnet är. (ja känns som det är på väg ut) skickas på spec ul. och hon säger samma sak, oj då. barnets huvud buktar och trycker neråt, tappen helt utplånad och moget och klart. Och informerade mig om att nu var det bara en tidsfråga innan bebis kommer ut, och då kommer jag nog inte hinna in, si och så ska du göra om du föder hemma eller i bilen, känns så jävla skit, ambulans får man bara om man blöder eller har krystvärkar tydligen.
    helvete, skulle gärna gå igenom en förlossning utan rädslan och skräcken att inte hinna dit. är det någon som är/varit med om nåt liknande??? har ca 7 mil till bb. är i v 36+0.

• Svar på tråden extremt rädd, att jag inte ska hinna in........
  • babby

tack det var snällt. samtidigt tänker man ju att hur somhelst kommer barnet ut

• babby

fått tid för det. 10 mars. lite långt fram men bara att hoppas att det blir så

Svar på tråden extremt rädd, att jag inte ska hinna in........