• babby

extremt rädd, att jag inte ska hinna in........

känner ett stort obehag inför att föda, fick en pojke -05. lustgas och ryggbedövning. allt gick bra, var öppen 6cm när jag kom in, sju timmar senare är han född. men ajajaja vad hemskt det var när huvudet skulle fram, fruktansvärt smärtsamt. Min största rädsla att göra om. trodde jag ja.
    men i en snabb liten vändning efter att ha varit hos bm, och hon känner hur barnet ligger säger hon oj oj va långt ner barnet är. (ja känns som det är på väg ut) skickas på spec ul. och hon säger samma sak, oj då. barnets huvud buktar och trycker neråt, tappen helt utplånad och moget och klart. Och informerade mig om att nu var det bara en tidsfråga innan bebis kommer ut, och då kommer jag nog inte hinna in, si och så ska du göra om du föder hemma eller i bilen, känns så jävla skit, ambulans får man bara om man blöder eller har krystvärkar tydligen.
    helvete, skulle gärna gå igenom en förlossning utan rädslan och skräcken att inte hinna dit. är det någon som är/varit med om nåt liknande??? har ca 7 mil till bb. är i v 36+0.

• Svar på tråden extremt rädd, att jag inte ska hinna in........
  • victoria p

hej du, försök att tänka positivt! du har redan fött ett barn o din kropp kommer sköta detta finfint! Är det smärtan du är mest rädd för om du skulle behöva föda hemma? Isåfall brukar de ju säga att ingen förlossning är den andra lik, och att det går mycket snabbare med nr 2.. min mamma hann aldrig in när hon födde mig, ambulansen fick komma o hämta upp oss då det hela var klart. det var mitt försök till lite pepp-talk ;)

men allvarligt, om du är så rädd att föda, vem ska stämma dig om du ringer efter ambulans? om det nu skulle gå så fort så har du väl kanske krystvärkar när de väl kommer till din dörr?
    annars kan du väl åka in så fort du känner att det är på g, om inte annat kan du ju vänta i sjukhuset i nån fåtölj på nåt lugnt ställe? även om miljön där inte är så mysig så kan ju känslan av att vara där göra gott.
    vi åkte taxi när det var dags, en timmes bilfärd genom sthlm. förstår din rädsla att inte vilja föda i nån bil!
    lycka till iaf, det kommer gå så bra så!

• babby

tack det var snällt. samtidigt tänker man ju att hur somhelst kommer barnet ut

• knyttepytt

Jag har en kompis som kommer att bli igångsatt i vecka 38 pga samma sak hon har 2 snabba förlossningar bakom sig och inför sin tredje är hon livrädd för att föda hemma eller i bilen så de sätter igång henne två veckor innan bf.

• vivexa

Be om att bli igångsatt! Om din kropp ändå är så redo vore en igångsättning ett smart sätt att slippa oroa sig för att föda hemma eller i bilen.

• babby

fått tid för det. 10 mars. lite långt fram men bara att hoppas att det blir så

Svar på tråden extremt rädd, att jag inte ska hinna in........