Totalt livrädd
Hej!
Jag har fött en dotter -06 och väntar nu en pojke i Maj, problemet är att jag är livrädd för att föda vaginalt igen. Jag låg inlagd nästan en vecka med högt blodtryck och jag var totalt livrädd för att föda, min skräck kommer ifrån att min mamma gick bort i hjärnblödning för ett par år sen. Då hade hon högt blodtryck och maginfluensa. Hon tog alltså i rejält när hon kräktes och därav blödningen... När jag då låg på Varberg med Högt blt blev jag igångsatt och min dotter föddes i rekordfart med hjälp av en tång på 1 och en halv timme med hjälp av tång...
Tången var tvunget för jag vågade inte krysta för jag trodde ajg skulle dö.
Nu till problemet, jag var på Aurorasamtal och BM bara skrattade mig i ansiktet och sa att du hade minsann en drömförlossning och att folk hade älskat att föda som jag gjorde, när jag nämde snitt så tittade hon på mig som jag var korkad...
Du ska nog försöka dig på att besöka din gamla terapeut och gå på profylaxkurs istället. Så skickade hon hem mig med en bunt med broschyrer.
Jag vet inte hur jag ska gå tillväga! Min ångest blir inte bättre ju närmare jag kommer förlossningen.
Är nu i v29 och min dödsångest blir allt starkare