• Schnooglewookiemush

Ni som både blivit sövd och varit vaken under snitt!

Finns det någon här som blivit sövd under ett kejsarsnitt, och varit vaken under ett annat?
    Jag skulle vilja veta hur ni upplevde dem två sakerna, hur var skillnaden för er? Vilket tyckte ni var bäst, fördelar och nackdelar.
    Är det så hemskt som vissa säger att vara sövd under snittet?

• Svar på tråden Ni som både blivit sövd och varit vaken under snitt!
  • marjalena

Jag har snittats två gånger, en gång sövd och en gång vaken.

Skulle jag få välja så skulle jag absolut aldrig mer vara sövd under ett snitt!! Man missade så otroligt mycket med bäbisen. Kändes jättekonstigt att sövas och sedan få se en bäbis med blöja och kläder bli inburen till mig. Jag fick inte direkt den där känslan att "Här är MITT barn!!" Det kändes som att det kunde vara vilket barn som helst. Dessutom så var jag ju så groggy efter sövningen och var tvunget att ligga på uppvaket efteråt så pappan fick ha bäbisen ensam.

Får man välja så rekommenderar jag vaket snitt, helt klart!

• Puma7908

har bara snittat när jag blev sövd, det jag kände med det var att man inte fick träffa barnet direkt när de tog ut honom. Kände mig snuvad på konfetten på ngt sätt. Så skulle ja få välja hur jag skulle vilja ha det under ett snitt så skulle jag välja att vara vaken. Men det är ju olika hur man upplever det.

Svar på tråden Ni som både blivit sövd och varit vaken under snitt!