Inlägg från: fjärilflickan |Visa alla inlägg
  • fjärilflickan

Rädd med 5:e barnet

Jag är i ungefär samma situation som du, fast jag är gravid med nr 4. Födde mitt första barn med yttre press och sprack ordentligt, fick en partiell sfinkterruptur. Tyckte dock inte att den förlossningen var så traumatisk ändå. Mitt andra och tredje barn födde jag i vidöppen hjässbjudning, så jag hade så vansinnigt ont i ryggen med dem. Det är jobbigt tycker jag att inte veta innan hur de kommer. Vidöppet gör så pass mycket ondare. Har dock haft tur, precis som du, med att ha relativt snabba förlossningar. Den sista tog cirka en timme, 1 1/2 med etablerade värkar.

Tycker absolut du ska ringa och prata med Aurora, de är verkligen duktiga! Har ingen erfarenhet själv, men min bästa kompis fick jättemycket hjälp av dem. Det spelar ingen roll hur många barn man har fött innan, man kan vara lika rädd för det.

Min största rädsla inför nästa är nog om även denna ska komma vidöppet, att det ska vara nåt fel på barnet, hur snabbt det ska gå och även mycket hur man ska bli efteråt i underlivet. Det är mest sådana funderingar.. Visst är även jag rädd för själva förlossningen, men inte så att jag behöver någon att prata med förutom min vanliga bm på mvc. Försöker tänka att jag har ju faktiskt klarat det tre ggr innan, varför skulle det gå snett denna gången? Det är ju liksom snitslad bana..

Mitt råd är att du ska ringa Aurora direkt och boka in ett besök. Det kanske bara behöver bli en gång, det kanske räcker för din del.. Lycka till!

Svar på tråden Rädd med 5:e barnet