Rädd med 5:e barnet
Jag trodde aldrig att jag skulle skriva ett inlägg under denna rubrik men nu sitter jag här. Jag har fött 4 barn och har verkligen sett fram emot förlossningarna med förtjusning. Min sista förlossning tyckte jag var värst av mina 4 men jag har inte tänkt så mycket på den. I fredags var jag på förlossningen på kontroll eftersom jag har en hel del besvär och DÅ hände nåt. Ljudet av fläktarna, ljudet av klockan för varje minut som gick, hjärtljuden från CTG´n...ja en massa små saker som påminde mig om min förra förlossning fick mig att känna panik över vad som komma skall. Jag kände att jag inte alls är redo för en till förlossning, jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag vill verkligen inte genomgå det hela igen. Mår sämre och sämre för varje dag som går och jag kan inte släppa det hela.
Min förra förlossning är säkert en dröm för många men en mardröm för mig, den tog bara 4 timmar från det att jag hade etablerade värkar men usch vilka timmar. Kan ett aurorasamtal hjälpa eller är det för sent får nåt sånt ? Jag är i vecka 30 nu så det känns som jag är ute lite sent. Nån mer som varit i samma sits, som har flera bra upplevelser bakom sig men helt plötsligt bivit rädda ? Hur har ni hanterat det hela ?