Vad tycker du är typiskt 90tal?
Frågan gäller både frisyrer och kläder.
Skall på fest med 90tals-tema och funderar på vad som är 90 tal, förutom jeans som sitter långt över naveln :P.
Frågan gäller både frisyrer och kläder.
Skall på fest med 90tals-tema och funderar på vad som är 90 tal, förutom jeans som sitter långt över naveln :P.
Vinrött och senapsgult! Var det inte en del kortklippt när det gäller frisyrer? Typ pott-frisyr med uppsprayad snedlugg.... Ganska mycket mönstrat var det väl också? En del 80-tals influenser hängde väl kvar känns det som... Hm? Svårt att komma ihåg helt.... Dr Martens och Champion luvtröjor...och Träningsbyxor med knappar längs sidorna...
u-ringade toppar...
ni minns kanske alla dessa hysteriskt mönstrade tighta toppar i stretch/jersey, långärmade. Dom såg nästan ut som en gympadräkt med sin djupa urringning i U-form.
Bodys var också typiskt 90-tal. Det skulle alla tjejer sy i syslöjden på högstadiet...
jeansskjortor med blommönster på.
såna här prassliga seglarjackor.. - Henry Lloyd hette dom visst...
Stickade långa tröjor som gick ner över baken.
Troll och låten "Jommy Dean".
Internet var nytt också!
Tänker direkt på dom fula buffalo-skorna alla gick omkring med *kräks* jag hade turkosa, huuuvvvva så fula dom var!!!
Nyfiken gul skrev 2009-02-24 09:25:05 följande:
Var det inte sån där grunge(stavas??)stil också, man skulle ha jättebrallor, jag hade iallafall bruna stora jeans! HUVVA!!
ravepartyn..lågkonjuktur och curt cobains självmord. euorotechno..bläää
vi glömmer väl inte hip-hopens begynnelse med snorungarna i Criss-Cross som skapade ett bakvänt mode??
byxor, tröja och keps skulle vara bakåfram och givetvis nerhasat så man såg rövhålet...
Hår: Mittbena, hårmascara, zickzackhårband. Små hårklämmor och hår som var uppsatt i ett kråkbo bak på huvudet med dessa små hårklämmor eller hårnålar, gärna med ett hårband som extra piff på frisyren. Fluffig hårsnodd och håret uppsatt i en svans högt upp på huvudet.
Fluffig lugg och diadem.
Prylar: Miniryggsäck, Sportklockor, Armringar som satt långt upp på överarmen, gärna med någon snirlklig figur som t ex en orm. Runda glasögon
Kläder: Kjol på byxa, Spaghettiklänning med tshirt under, Långa mönstrade kjolar, Omlottkjolar. Munkjacka i dykardräktsmaterial.
Adidasbyxor med knäppning i sidorna.
Magtröjor, Flanellskjortor, Jazzbyxor, Cykelbyxor. Väst, Jeansjacka, Tshirtar med stora fula reklamtryck
Skor: Platådojjor :)
Smink: Mörkare färg kring läpparna och ett ljusare läppstift eller lipgloss...
Usch aakiree..... påminn mig inte.
Jag VAR 90-tal...
Gick på skol-disco som 10-11 åring i början av 90-talet=
Vit(sorry, NATURVIT) tight polotröja, syrrans urblekta Beverly Hills T-shirt storlek XXL.
Svarta tights och vita USA sockar.
En miljard jävla små plastnappar i ett halsband, och såklart en flaska hårspray i den regnbågsformade luggen.
Alla dansade sån där ful dans där man står med benen brett isär och trampar med en fot i taget mot den andra foten. DJ BoBo är bäst, och såklart Bryan Adams. Please Forgive Me spelades 38 gånger under 2,5 timme
napphalsband
Under slutet av 90-talet när jag gick på gymnasiet var det inne med superkorta kjolar och skyhöga stövlar till. Gärna långa strumpor oxå, som gick upp till knäna...
Hög uppsprayad sidolugg!
Gärna med tofs MITT UPPE på huvudet, gjord med en sådan där superful snodd med massa tyg på.
Stor skjorta i tunnt tyg med apfult etnomönster.
Nej nu måste jag uppsöka spyhinken!